مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه ۹۰ درصد از کودکان کار در کشور دارای خانواده هستند، گفت: به همین منظور ۴۸ مرکز آموزشی و حمایتی از کودک و خانواده در سطح کشور راه اندازی شده است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از زنجان، فریبا درخشان نیا، مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور امروز (21 آبان) در آیین افتتاح مرکز آموزشی و حمایتی روزانه کودک و خانواده زنجان در فرهنگسرای کوثر اظهار کرد: استان زنجان جزو استان های برتر در شاخص های سلامت اجتماعی است.

وی با اشاره به برخی از وظایف دفتر آسیب دیدگان افزود: این دفتر در سال 60 با هدف حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی اعم از زنان و کودکان راه اندازی شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه 90 درصد از کودکان کار در کشور دارای خانواده هستند، گفت: به همین منظور 48 مرکز آموزش کودک و خانواده در سطح کشور راه اندازی شده است.

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور با یادآوری اینکه به منظور به حداقل رساندن آسیب های اجتماعی در جامعه اعتبارات خوبی تخصیص یافته است، گفت:  بسته حمایتی از مودکان خیاباتی در حال به روز رسانی است و از رسانه ها تقاضا می شود تا مردم را نسبت به آسیب های اجتماعی موجود آگاه کنند.

درخشان نیا استفاده از ظرفیت های مردمی را یکی از نقاط قوت به حداقل رساندن آسیب های اجتماعی در کشور اعلام کرد و گفت:  تلاش می شود تا از توان دستگاه های دیگر در کنار بهزیستی برای این امر استفاده گردد.

وی از اجرای طرح همبستگی خلاق از مرداد امسال در تهران خبر داد و گفت: در این طرح که در سنوات بعدی در استان ها هم اجرا خواهد شد ارتباط بین سازمان های مردم نهاد بیشتر خواهد شد.

این مقام مسوول تعداد خانه های سلامت برای دختران فراری را 31 خانه در کشور خواند و ادامه داد: طرح نماد که همان نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان است هم در پی تفاهم نامه با آموزش و پرورش در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان اجرا می شود.

به گفته مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور از سال 92 قانون حمایت خانواده و مشاوره پیش از طلاق اجباری شده است و سامانه الکترونیکی کاهش طلاق در 10 استان اجرا می شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه در کشور 9 هزار و 200 کودک خیابانی از خدمات بهزیستی بهره مند می شود، گفت: این سازمان 160 فعالیت تخصصی به جامعه هدف خود ارائه می دهد.

درخشان نیا تصریح کرد: در مراکز آموزش و حمایتی کودک و خانواده که با هدف توانمندسازی خانواده ها و با محوریت مطالبه گری تاسیس می شود به کودکان و خانواده ها خدمات آموزشی، درمانی و روانشناسی ارائه می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.