امجد باقری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر انجام تخلف صید و شکار کبک از سوی یک شکارچی غیرمجاز، عوامل یگان حفاظت محیط زیست ابهر پس از انجام تحقیقات محلی، شناسایی متخلف و کسب مجوز قضایی، منزل این فرد خاطی در روستای 'خلیفه حصار' را مورد بازرسی قرار دادند.
وی اظهارکرد: محیط بانان در بازرسی منزل این شکارچی متخلف به کشف و ضبط یک قبضه سلاح شکاری تک لول متعلق به غیر، 6 تیر فشنگ ساچمه ای، 2 قطعه کبک زنده، لاشه 2 قطعه کبک، چهار رشته تور زنده گیری و 2 عدد قفس نگهداری پرنده موفق شدند.
باقری افزود: این شکارچی خاطی، بومی شهرستان ابهر است که پس از تشکیل پرونده به منظور رسیدگی حقوقی و اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شد.
وی تصریح کرد: شکار هر قطعه کبک مبلغ 2 میلیون ریال جریمه دارد که متخلف باید به عنوان ضرر و زیان به حساب محیط زیست واریز کند و جریمه از جنبه عمومی جرم نیز به رای و نظر قاضی پرونده بستگی دارد.
به گزارش ایرنا، 24 خرداد امسال نیز 2 شکارچی متخلف با یافتن 2 لانه کبک، 2 ماده کبک خوابیده بر روی تخم ها را به تور انداخته بودند که با تیزبینی محیط بانان در دام گرفتار شدند.
این شکارچیان خاطی نیز به جرم تخریب لانه های این 2 قطعه کبک و آسیب وارد کردن به 15 تخم و به تور انداختن کبک ها، به مراجع قضایی معرفی شدند.
اوایل مهر جاری نیز تعداد 15 قطعه کبک توسط ماموران یگان حفاظت شهرستان خرمدره از منزل یک صیاد خاطی کشف شده بود که پس از 14 روز و اطمینان از داشتن شرایط پرواز در دامان طبیعت این شهرستان رهاسازی شدند.
این صیاد متخلف نیز که بومی منطقه بود پس از تشکیل پرونده به منظور رسیدگی حقوقی و اعمال قانون به مراجع قضایی شهرستان خرمدره معرفی شد.
19 مهر امسال نیز محیط بانان شهرستان خرمدره در بازرسی از منزل 2 شکارچی خاطی موفق به کشف چهار قطعه کبک، یک قبضه سلاح شکاری تک لول و پنج عدد قفس ویژه نگهداری پرنده نیز کشف و ضبط شد.
جمعه /21 مهر جاری/ نیز صدای گلوله، محیط بانان شهرستان طارم را به دربند انارستان واقع در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر کشاند تا شکارچی خاطی را به دام اندازند که از این شکارچی نیز که بومی منطقه بود یک قطعه لاشه کبک معمولی و یک قبضه سلاح شکاری دولول قاچاق به دست آمد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.