یعقوبعلی عبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 10 درصد مدارس این استان، با استفاده از بخاری نفتی استاندارد، 6 درصد بخاری گازی، پنج درصد بخاری برقی تابشی و 79 درصد دیگر از سیستم گرمایشی مرکزی برخوردار هستند.
وی یادآورشد: آن دسته از روستاهایی که به گاز دسترسی ندارند اغلب از بخاری نفتی استفاده می کنند.
عبادی با بیان اینکه زنجان 2 هزار و 200 آموزشگاه شهری و روستایی دارد، اظهار کرد: 99 مدرسه این استان زیر پنج دانش آموز دارند و همه این مدارس در مناطق روستایی، کوهستانی و صعب العبور قرار گرفته اند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مدارس این استان در ارتباط با تامین سوخت مشکل دارند، اعتباراتی که ما تامین می کنیم، کفاف تامین هزینه سوخت را نمی کند.
وی خاطر نشان کرد: در صورتی که بر اساس سرانه به مدارس روستایی با کمتر از پنج دانش آموز، سوخت یا اعتبار مورد نیاز برای خرید سوخت تخصیص یابد به حتم کافی نخواهد بود و این مدارس با مشکل مواجه خواهند شد.
عبادی ادامه داد: از همین رو تلاش می شود که میزان تخصیص اعتبار برای این مدارس بیشتر باشد تا بتوانند نیازهای خود را از نظر تامین سوخت، مرتفع کنند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: هنوز نتوانسته ایم نیاز تمام مدارس را به نحو موثر برطرف کنیم و تاکید داریم که مناطق کمک کنند تا مدارس کوهستانی و صعب العبور مشکلی از بابت تامین سوخت نداشته باشند.
وی به همکاری شرکت های خدمات رسان برق و گاز برای تامین سوخت مورد نیاز مدارس اشاره و اضافه کرد: به طور معمول مدارس این استان به این شرکت های خدمات رسان بدهی دارند و آموزش پرورش با انباشت بدهی مواجه است.
عبادی ابراز کرد: هماهنگی های لازم انجام شده تا هزینه های جاری مدارس پرداخت شود و بدهی ها هم به عنوان دیون در دست پیگیری قرار گیرد و امید می رود بخشی از هزینه های مربوط به انرژی تامین و پرداخت شود.
سال گذشته سیسیتم گرمایشی140 باب مدرسه با بیش از 538 کلاس درس استاندارد سازی شده بود.
دولت تدبیر و امید در سالجاری برای استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس این استان مبلغ 44 میلیارد ریال بودجه اختصاص داده است.
بر اساس آمار اعلامی، با این میزان بودجه اختصاص یافته سامانه گرمایشی 118 مدرسه در استان استانداردسازی می شود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.