وحید فرخی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع 450 میلیارد دلار ارزش تولید ناخالص ملی ایران نزدیک 10 میلیارد دلار به حوزه فناوری اطلاعات مربوط می شود.
وی یادآورشد: با وجود اینکه کل تولید ناخالص ملی کشور در بستر سامانه های فناوری اطلاعات و ارتباطات در گردش است، اما در حوزه تولید محتوا و خلق ثروت در این حوزه اقدامی انجام نشده است.
فرخی اظهار کرد: هم اکنون در سطح جهان، اقتصاد دنیا در قالب تولید ناخالص ملی 75 تریلیون دلار ارزش دارد که پنج تریلیون دلار آن مربوط به حوزه فناوری اطلاعات می شود و بناست تا پنج سال آینده این رقم به 15 تریلیون دلار برسد.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان زنجان با تاکید بر افزایش سهم ایران از این فضا گفت: باید با تولید محتوا و بهره گیری بیش از پیش از فناوری ارتباطات سهم ایران از فناوری اطلاعات را افزایش داد.
وی خاطر نشان کرد: تاکنون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بهره گیری از این فضا، اقدام به ایجاد شبکه ملی اطلاعات و بهره برداری از سه مرحله آن کرده است.
فرخی از بهره برداری مرحله چهارم و پایانی شبکه ملی اطلاعات در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: در نبود شبکه ملی اطلاعات، 10 درصد از سرورهای داخلی استفاده می شد که این رقم با بهره برداری از سه مرحله شبکه ملی اطلاعات به 46 درصد رسیده است.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان زنجان بر لزوم حمایت از برنامه های جدید طراحی شده در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکید کرد و ادامه داد: با بهره گیری از همین برنامه ها می توان با کمترین میزان سرمایه گذاری اشتغالزایی بالایی ایجاد و در فضای سایبری اقدام به خلق ثروت کرد.
بر اساس مصوبه سفر نخست رئیس جمهوری دولت یازدهم به این استان، بناست زنجان به یکی از قطب های برق، الکترونیک و آی تی کشور تبدیل شود و در این زمینه علاوه بر پیش بینی شهرک تخصصی آی تی، اقدامات لازم برای استقرار یکی از اپراتورهای تلفن همراه با نام آپتل هم انجام شده است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.