سید موسی متوسلین روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تامین نهاده های مورد نیاز کشاورزان یکی از سیاست های سازمان تعاون روستایی است که علاوه بر تامین و توزیع کود تولید بذر گندم نیز توسط این سازمان انجام می شود.
وی یادآورشد: طی سالجاری این میزان کود توسط 15 عاملیت تعاونی در بین کشاورزان توزیع شده است.
معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان زنجان گفت: سهمیه عاملیت در کشت بهاره کود ازته 13 هزار تن بود که با 27 درصد مازاد بر جذب این میزان به 16 هزار و 500 تن جذب رسید و در بین کشاورزان این استان توزیع شد.
متوسلین اظهارکرد: علاوه بر توزیع این کود یکهزار و 300 تن کود فسفاته و 400 تن نیز کود پتاسه نیز توسط سازمان تعاون روستایی استان زنجان جذب و توزیع شد.
به گفته وی، کشاورزان این کودهای توزیع شده را بر اساس نرخ دولتی تعیین شده خریداری کردند.
معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان زنجان گفت: علاوه بر توزیع کود، برای سالجاری سه هزار تن نیز بذر آبی پس از طی مراحل بوجاری، ضدعفونی، تولید و توزیع آن انجام شد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان پیش از این گفته بود: تغذیه گیاهی در ارتقای کمیت و کیفیت محصولات تولیدی حایز اهمیت بوده و در این باره مصرف درست و اصولی انواع کود توسط کشاورزان الزامی است.
در مصرف انواع کود باید نیاز محصول ملاک عمل باشد چرا که مصرف کم یا زیاد آن هر 2 عاملی برای افت عملکرد و کیفیت محصول خواهد بود.
به گزارش ایرنا، توزیع انواع کود از اواخر شهریور امسال در استان زنجان آغاز شده است و تا اواسط آبان ادامه دارد.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.