به گزارش خبرآنلاین؛ این کتاب از سوی انتشارات ستوده زنجانی به چاپ رسیده و شاعر با الهام از شعر فولکلوریک حیدربابا، به توصیف زادگاه خود روستای بوئین پرداخته است.

ابراهیم نوربخش در پیشگفتار کتاب خود آورده است: بارها اثر ارزنده و شاهکار ادبی استاد فقید مرحوم "سید محمد حسین شهریار" به نام "حیدربابایه سلام" را مطالعه کردم، سبک ادبی به کار برده در این اثر فاخر، مرا واداشت که با الهام از این اثر ماندگار، با علاقه وافری که به زادگاه عزیز خود "بوئین" داشته و دارم، گرچه با بضاعت کم و کاستی‌های زیاد، مجموعه شعری را تحت عنوان "قراول داش" سروده و به ترکی زبانان، مخصوصا اهالی زادگاهم که در این روستا و یا شهر و نقاط مختلف سکونت دارند و به طور کلی تمام علاقه‌مندان به اینگونه آثار تقدیم نمایم.

وی در مورد دلیل نامیدن این مجموعه به نام "قراول داش" عنوان کرده است: قراول داش یعنی صخره نگهبان به این جهت است که صخره بسیار بزرگی روی کوه‌های سمت شمال شرق روستا وجود دارد که کاملا مشرف و محیط این آبادی است و به منزله نگهبانی است که تمامی روستا را زیر نظر دارد.

این صخره هماهنند کوه "حیدربابای شهریار" در روستای "خشگ‌ناب" الهام بخش اینجانب بوده به همین جهت برای این سروده این نام را انتخاب نموده‌ام.

این شاعر در مورد حال و هوای اشعار خود آورده است: با عنایت به اینکه اشعار این مجموعه گویای وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی زمان کودکی و نوچوانی من یعنی حدود ٦٥ سال پیش تا زمان‌های اخیر است، و در اثر مرور زمان تغییرات زیادی در آنها حاصل شده بنابراین مطالب ارائه شده تصویری از رسوم، آداب و فرهنگ زمان خود می‌باشد.

این کتاب در ٣٥٢ صفحه و با هزار جلد تیراژ، به قیمت ٢٥ هزار تومان به فروش می‌رسد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 775902
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.