به گزارش ایرنا، مراکز نیکوکاری باهدف توسعه مشارکتهای مردمی در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد با محوریت مساجد در سطح محلات فعالیت می‌کنند، که ایجاد چنین مراکزی توسط این نهاد باهدف استفاده از ظرفیتهای خیرخواهانه در سطح محلات انجام‌شده و توسط افراد سرشناس در هر محله اداره می‌شود.
هدایت صفری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 18مرکز نیکوکاری در این استان فعالیت می کنند و خیران این استان در قالب طرح‌های مختلف بیش از 2 میلیارد و 224 میلیون تومان از طریق این مراکز طی 6 ماهه امسال به نیازمندان کمک کردند.
وی اظهار کرد: بر این اساس میزان کمک‌های خیران در برنامه‌های اجرایی مراکز نیکوکاری این استان طی مدت یاد شده 910 میلیون تومان بوده و میزان مشارکت خیران زنجانی نیز در برنامه‌های اجرایی این مراکز نسبت به مدت مشابه سال قبل 144 درصد افزایش دارد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ادامه داد: بیشترین خدمات ارائه‌شده به نیازمندان از طریق مراکز نیکوکاری این استان در حوزه معیشت و درمان بوده و کمکهای جمع‌آوری‌شده نیز بر اساس نیازهای شناسایی‌شده در محلات از طریق مددکاران افتخاری همکار با این مراکز و با نظر معتمدان محل بین نیازمندان همان محل هزینه می‌شود.
وی بیان کرد: توسعه کمی مراکز و واحدهای نیکوکاری در این استان از برنامه‌های مهم این نهاد به شمار می رود و تلاش می شود، با تبیین اهداف تشکیل مراکز نیکوکاری در سطح مساجد تعداد این مراکز را در سطح استان زنجان افزایش یابد.
صفری خاطر نشان کرد: از ویژگی‌های برجسته مراکز نیکوکاری فعال در سطح این استان خدمت‌رسانی سریع به نیازمندان در محل بوده که موجب ایجاد همبستگی اجتماعی و احیای مسئولیت‌های اجتماعی افراد در کمک به نیازمندان می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17هزار سالمند، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار : اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.