به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری شامگاه چهارشنبه در کارگروه اشتغال استان زنجان افزود: اشتغال یکی از مهمترین مسائل کشوری است و صیانت، تثبیت و ایجاد فرصت های شغلی با توجه به سیاست های اقتصادی باید در اولویت کاری تمام مسئولان و مدیران قرار داشته باشد.
وی یادآورشد: طرح رونق، ستاد تسهیل و تسهیلات مربوط به نوسازی و بازسازی صنایع و واحدهای تولیدی همه در راستای صیانت از مشاغل موجود هستند.
درویش امیری اظهار کرد: امسال برای هر بخش سهمیه خاصی قائل شده اند و در هر استان فرصت های شغلی را تعریف کرده اند.
استاندار زنجان گفت: انتظار می رود با توجه به اهمیت موضوع اشتغال، دستگاه های اجرایی ائم از مدیران و کارشناسان به طور جدی با این مبحث برخورد کنند و همه توان خود را برای تحقق سهمیه تعیین شده به کار گیرند.
وی خاطر نشان کرد: سال گذشته مجموعه دولتی و سیستم بانکی این استان تلاش مجدانه ای برای صیانت از مشاغل موجود و ایجاد اشتغال داشتند.
درویش امیری ادامه داد: امسال دستورالعمل های بانک مرکزی در خصوص پرداخت تسهیلات طرح نوسازی و بهسازی صنایع، با تاخیر به بانک ها ابلاغ شد و امید می رود که این تاخیر با تلاش مضاعف مسئولان در نیمه دوم سال جاری در پرداخت سریع تسهیلات جبران شود.
استاندار زنجان به صدور مجوز فعالیت برای یک هزار و 531 واحد صنعتی اشاره کرد و گفت: در صورتی که همه مسئولان بخش صنعت و تولید را حمایت کنند با سرمایه گذاری بیش از 100 هزار میلیارد ریالی در استان با صدور جواز تاسیس ها، می توان گام بزرگی برای بخش تولید و اشتغال این حوزه برداشت.
وی با بیان اینکه یکی از گام های اساسی برداشته شده در دولت یازدهم، صیانت از مشاغل موجود بود، اضافه کرد: به حتم این سیاست با جدیت بیشتری در دولت دوازدهم هم ادامه دارد.
درویش امیری ابراز کرد: در صورت کوچکترین غفلتی از بخش تولید، مشاغل موجود، متزلزل و نگران کننده خواهند شد، در حالی که اجرای طرح رونق به طور دقیق برای صیانت از این مشاغل بود و این راه باید ادامه پیدا کند.
استاندار زنجان گفت: امروز بار سنگین ایجاد فرصت های شغلی و افزایش رونق اقتصادی بر دوش بخش خصوصی است و همه باید زمینه حمایت و فعالیت را برای سرمایه گذاران این بخش که با انگیزه سرمایه خود را در مسیر اشتغالزایی و تولید قرار داده، فراهم کنند.
وی به برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر استان زنجان اشاره کرد و خواستار انتخاب درست این کارآفرینان شد و این اقدام را فرصتی ایجاد انگیزه در سایر کارآفرینان برشمرد.
در سال جاری با ابلاغ طرح اشتغال فراگیر، بناست در سطح کشور برای 970 هزار نفر در بخش های مختلف اشتغالزایی شود که با برنامه ریزی برای اشتغالزایی بخش های مختلف در این استان، امسال می توان در قالب رسته های مختلف برنامه اشتغال فراگیر برای 17 هزار و 696 نفر اشتغالزایی کرد.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.