به گزارش خبرآنلاین به نقل از استانداری زنجان، اسداله درویش امیری در بازدید از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و حضور در جمع کارکنان این سازمان، اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت، مهمترین بخش استان است که در جذب سرمایه گذار، ایجاد اشتغال و ارتقاء تولید و توسعه استان، نقش تاثیر گذاری دارد.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم، یکی از شاخص های محور توسعه استان در بخش صنعت و معدن خلاصه شده است، افزود: به همت و تلاش مسئولان قبلی و مدیران حوزه صنعت و معدن و سایر بخش های مرتبط با آن و در زمان اجرای 5 برنامه گذشته در کشور، استان زنجان عملکرد مناسبی در حوزه صنعت، معدن و تجارت داشته است.
مقام عالی اجرایی استان بر ضرورت استفاده از منابع بخش خصوصی در توسعه و پیشرفت تاکید کرد و ادامه داد: باید بدون توجه به منابع دولتی و تنها با تکیه بر ظرفیت و پتانسیل بخش خصوصی، بهره گیری از منابع بانکی و جذب منابع خارجی، در جهت توسعه و پیشرفت استان گام های اساسی برداشت.
استاندار زنجان حمایت از سرمایه گذاران و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را در پیشبرد اهداف توسعه کشور ضروری دانست و گفت: امروز به خوبی فرهنگ حمایت از بخش خصوصی در کشور، فراگیر و نهادینه شده و بخش خصوصی نیز با علاقه مندی و احساس امنیت بیشتر در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی سرمایه گذاری می کند.
درویش امیری با اشاره به اینکه هر استانی که در جذب سرمایه گذاران در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی موفق عمل کند، به خوبی می تواند به پیشبرد اهداف مورد نظر استان دست یابد، خاطر نشان کرد: برای توسعه و پیشرفت استان، باید زمینه حضور سرمایه گذاران و بخش خصوصی را در حوزه های صنعت، معدن و کشاورزی فراهم کرد و با اشتیاق به سراغ آنها رفت؛ زیرا اگر سرمایه گذار با کوچکترین تلخی استان را ترک کند، زمینه های توسعه و ایجاد فرصت های شغلی در استان از بین می رود.
وی با بیان اینکه در استان در راستای فراهم کردن زیر ساخت های توسعه، گام های اساسی برداشته شده و اقدامات مهم تری نیز در دست اجراست، گفت: با بالا بردن کیفیت تولید و افزایش صادرات می توان اقدامات اساسی در جهت رشد و توسعه استان برداشت که در این راستا، همه افراد باید با داشتن احساس مسئولیت و به صورت دلسوزانه در حوزه های مختلف به وظایف خود عمل کنند.
مقام عالی اجرایی استان به ساخت و احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در استان و برطرف کردن مشکلات این حوزه اشاره کرد و گفت: میزان سرمایه گذاری که در این بخش صورت می گیرد، 2 هزار و 200 میلیون یورو می باشد که اگر این حجم از سرمایه گذاری عملیاتی شود، ظرفیت تولید برق استان، 2 هزار و 400 مگاوات افزایش خواهد یافت.
استاندار زنجان ادامه داد: میزان سرمایه گذاری در استان طی سال 95 و در ادامه، استمرار آن در سالجاری نیز رشد قابل توجهی داشته است که این امر نه تنها نباید متوقف شود، بلکه باید اقدامات مناسب تر و بهتری با سرعت بیشتری در جهت حمایت از سرمایه گذاران صورت گیرد.
وی به سفر اخیر خود به کشور روسیه جهت انجام تبادلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: با رایزنی های صورت گرفته با مسئولین و مقامات اقتصادی کشور روسیه، مقرر شد نمایشگاهی جهت ارائه و عرضه توانمندی های استان در حوزه های مختلف در این کشور برگزار شود.
درویش امیری با تاکید بر اینکه از مجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انتظار می رود برای حفظ و جذب سرمایه گذاران اهتمام ویژه ای داشته باشند، اظهار کرد: علیرغم اینکه در سال های اخیر استان در بخش صادرات و جذب سرمایه گذاران خارجی، رشد قابل توجهی داشته است، اما این رشد، کافی و رضایت کننده نیست؛ زیرا استان ظرفیت بالایی در حوزه های مختلف دارد و باید با همت و تلاش بتوان به جایگاه واقعی استان دست یافت.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به خوبی توانسته شاخص های توسعه استان را بهبود بخشد، عنوان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ارزیابی های به عمل آمده، عملکرد مثبت و تاثیرگذاری در حوزه های مختلف داشته و یکی از سازمان های موفق و کم حاشیه استان در انجام امور به شمار می آید.
استاندار زنجان به موفقیت های کسب شده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در جشنواره شهید رجایی و در سطح ملی اشاره کرد و گفت: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، فردی با لایق و موفق است که توانسته با مدیریت صحیح خود و در ارزیابی عملکرد در بین 31 سازمان استانی، در بُعد شاخص های عمومی و اختصاصی رتبه نخست را برای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کسب کند.
درویش امیری با بیان اینکه یک مدیر نمی تواند به تنهایی موفقیت هایی را برای سازمان کسب کند، بلکه موفقیت های یک سازمان مرهون تلاش کل مجموعه است، اظهار کرد: چه بسا در برخی دستگاه های اجرایی، مدیران توانمند و بالایقی در حیطه کاری خود فعالیت می کنند، اما بدنه کُند و کسل کننده ای در ساختار آن سازمان وجود دارد که این مسئله، منجر می شود یک سازمان، کارنامه درخشان و مثبتی نداشته باشد.
وی به وضعیت نامناسب بخش صنایع کشور قبل از استقرار دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: قبل از استقرار دولت یازدهم، مشکلات عدیده ای در حوزه صنعت، معدن و تجارت در کشور وجود داشت؛ به گونه ای که بسیاری از صنایع در رکود بودند که خوشبختانه با روی کار آمدن دولت یازدهم و اجرای طرح رونق اقتصادی و همچنین تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت در جهت توسعه استان و رفع مشکلات، چندین برابر شد و اقدامات لازم صورت گرفت.
مقام عالی اجرایی استان خاطر نشان کرد: دولت یازدهم به خوبی توانست مشکلات بخش صنعت کشور را حل کند و چهره غبار گرفته صنعت را احیاء و بازسازی نماید و رونق دوباره ای به آن دهد.
گفتنی است در این دیدار از رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به دلیل کسب عنوان نخست ارزیابی عملکرد در بین 31 سازمان استانی در دو بُعد شاخص های اختصاصی و عمومی از سوی استاندار زنجان تجلیل به عمل آمد.

 

48

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 769572
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.