به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان افزود: مهمترین هدف این کارگروه حل مشکل نیروی کار و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری افراد جدید است.
وی یادآورشد: گاه احساس می شود برخی از مدیران اهمیت این کارگروه را درک نکرده اند و یا مصوبات آن را غیر مهم تلقی می کنند.
دریش امیری تصریح کرد: دبیرخانه این کارگروه ملزم است از تمام مصوبات این نشست طی سال جاری گزارش عملکردی آماده و ارائه کند.
استاندار زنجان گفت: در صورتی که بناست در چنین شرایط سخت اقتصادی پیش روی دولت و کشور، مدیران، مردم و واحدهای را درک نکنند، به معنای بیگانه بودن این مسئولان با وضعیت موجود بیکاری و تولید است.
وی خاطر نشان کرد: هیچ یک از مدیران حق ندارند خلاف مصوبات و تصمیم های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید عمل کنند.
درویش امیری با بیان اینکه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای پیشگیری از بحران کارگری فعال شده است، ادامه داد: گاه می شنویم برخی از مدیران اعلام می کنند که این کارگروه ارتباطی به ما ندارد، در صورتی که چنین می اندیشید در این جلسه حضور پیدا نکنید.
استاندار زنجان خطاب به مدیران دستگاه های خدماتی تاکید کرد: مسئولان این نهادها در زمان مناسب پیگیر مطالبات خود نبوده اند و اجازه داده اند تا بدهی واحدهای تولیدی به رقم کلانی برسد و سپس درخواست رسیدگی و مطالبه حق و حقوق دولتی کنند.
وی اظهار کرد: این مدیران آن زمان در انجام مسئولیت خود کوتاهی کرده اند و اکنون نباید ادعای انجام وظیفه ذاتی داشته باشند.
درویش امیری تاکید کرد: در کارگروه تسهیل توجه به وظیفه ذاتی باید کنار گذاشته شود و تصمیم این جلسه ها ملاک عمل قرار گیرد.
استاندار زنجان با بیان اینکه مطالبات دولت باید وصول شود، گفت: در صورتی که شخصی یا شرکتی از فرصت حمایت از تولید دولت، سودجویی می کند، باید پیگیر دریافت مطالبات بود اما در مقابل، شرایط آن دسته از واحدهای تولیدی که توان تامین منابع مالی کافی را ندارند را هم مد نظر قرار داد.
وی مد نظر قرار دادن تمام موارد برای حمایت از تولید و اشتغالزایی با پرداخت تسهیلات را فرصتی برای رونق اقتصادی و رفع معضل بیکاری خواند و افزود: به همان میزان که در یک فضای منطقی و عاقلانه برای حمایت از واحدهای تولیدی تصمیم گیری می کنیم، به همان میزان هم باید به موقع پیگیر دریافت مطالبات دولت باشیم.
درویش امیری به بهره برداری از سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری و نقشه جامع سرمایه گذاری استان زنجان اشاره کرد و این سامانه ها را فرصتی برای کاهش مدت زمان صدور استعلام ها برشمرد.
در این جلسه مشکل سه واحد صنعتی و پنج واحد کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
2 هزار و 700 میلیارد ریال برای نوسازی 135 واحد تولیدی، صنعتی و معدنی در قالب طرح رونق تولید اختصاص یافته است.
تسهیلات طرح رونق 300 هزار میلیارد ریال برای کل کشور محسوب می شود که 100 هزار میلیارد ریال آن برای سرمایه در گردش، 100 میلیارد ریال برای طرح های نیمه تمام و 100 میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی پیش بینی شده است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.