حسین فضلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دانشگاه بیش از یکسال برای آماده سازی زیرساخت های مورد نیاز تلاش کرده است تا فرایند جذب دانشجوی خارجی با مشکل مواجه نشود.
دانشجویان خارجی این دانشگاه در تمام رشته های موجود می توانند ادامه تحصیل دهند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و هم اکنون دانشگاه علوم پایه زنجان توانایی پذیرش 100 دانشجوی غیر ایرانی را دارد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پایه زنجان با بیان اینکه دانشگاه علوم پایه زنجان دارای 6 دانشکده و 24 رشته است، گفت: هم اکنون این نهاد علمی پذیرای نزدیک یک هزار و 107 دانشجو است.
فضلی افزود: در ورودی مهر سالجاری تعداد دانشجویان پذیرفته شده در تمام مقاطع تحصیلی 335 نفر است.
بر اساس اعلام مسئولان دانشگاه، دانشجویان در یک رشته کارشناسی، 15 رشته کارشناسی ارشد و هفت رشته مقطع دکترا در حال تحصیل هستند.
در سال تحصیلی جدید فقط یک رشته در مقطع کارشناسی ارشد افزوده شده است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پایه زنجان اظهار کرد: از ابتدای تاسیس این دانشگاه تا کنون یک هزار و 988 نفر در مقاطع مختلف فارغ التحصیل شده اند.
فضلی به مزایای پذیرش دانشجوی غیر ایرانی اشاره و تصریح کرد: اختصاص بودجه بیشتر برای دانشگاه از طرف وزارت علوم، همچنین مزایای اقتصادی و فرهنگی برای استان، باعث افزایش پیشرفت علمی زنجان می شود.
با پیگیری ها و بررسی های انجام شده و موفقیت هایی که این دانشگاه در کسب رتبه دوم سرآمدان علمی ایران داشت، دانشگاه علوم پایه زنجان یکی از پنج دانشگاه و پنج مرکز پژوهشی برتر کشور به سطح تراز بین‌المللی وارد شده است.
طبق گفته معاون آموزشی دانشگاه، اکنون بودجه ای از طرف وزارت علوم برای این مسئله به دانشگاه علوم پایه پرداخت نشده است، تا فعالیت های بین المللی خود را گسترش دهد.
دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان سال گذشته نشان اول فعالیت های علمی بین المللی کشور را با تلاش اساتید و دانشجویان کسب کرد.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.