به گزارش ایرنا، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف توانمندسازی آنها از طریق زمینه‌سازی برای مهارت‌آموزی و ایجاد شغل برای مددجویان تحت حمایت این نهاد است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: اشتغال فرش‌بافی از طرح‌های زودبازده با بهره‌وری بالا است که این نهاد، تسهیلاتی را به متقاضیان پرداخت می کند.
هدایت صفری افزود: بر این اساس کمیته امداد تسهیلات پنج ‌تا هفت میلیون تومانی طرح فرش‌بافی را برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به‌منظور درآمدزایی برای جامعه هدف این نهاد و با استفاده از منابع داخلی کمیته امداد و منابع بانکی پرداخت می کند.
وی بیان کرد: با اجرای طرح اشتغال فرش‌بافی، یکهزار و 939 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد زنجان در این رشته فعالیت می‌کنند که از این تعداد، یکهزار و 923 خانوار در رشته فرش‌بافی ، 10خانوار در رشته گلیم‌بافی و 6خانوار نیز در رشته تابلو فرش مشغول به کار هستند.
صفری افزود: طی 6 ماهه اول امسال 2 هزار و 148تخته فرش، گلیم و تابلو فرش توسط مجریان طرح‌های اشتغال فرش‌بافی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان بافته‌شده و مساحت فرشهای بافته‌شده نیز سه هزار و 435 مترمربع بوده است.
وی ابراز کرد: بازاریابی و فروش فرش‌های بافته‌شده توسط مجریان طرح اشتغال تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از خدمات دیگر این نهاد است و در مدت زمان یاد شده نیز بیش از 2 میلیارد و 440 میلیون تومان برای مددجویان درآمدزایی داشته است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17هزار سالمند، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی*** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.