به گزارش خبرآنلاین؛ مسیح اله سلطانی در اولین جلسه هیأت اندیشه ورز و گروه کارشناسی مسائل فرهنگی و آسیب های اجتماعی استان افزود: با توجه به ویژگی‌های آسیب‌های اجتماعی در هر استان و شهرستان، باید برای سیاست گذاری و مدیریت مسایل، به تفاوت‌های هر منطقه توجه نمود.

وی با بیان اینکه به لحاظ طبقه بندی استان ها برحسب برخورداری از امکانات و سطح آسیب های اجتماعی، استان زنجان جزء استان های نسبتأ برخوردار از امکانات و در معرض آسیب است، افزود: در 17 مورد از شاخص‌ها و آسیب‌ها استان زنجان جزء مناطق آسیب دیده، در5 مورد جزء بسیار آسیب دیده و در3 مورد جزء در معرض آسیب می باشد و در هیچ کدام از آسیب‌ها در مرحله بحران نیستیم .

سلطانی در ادامه خاطر نشان کرد: با بررسی ها و جمع بندی انجام شده در سطح کشور، زنجان جزء سه استان آخری است که در معرض آسیب قرار دارد و از نظر اجتماعی در وضعیت نسبتأ مطلوبی است ولی با وجود این، نگرانی های جدی هم در خصوص آسیب های اجتماعی وجود دارد .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در معرض آسیب به این معنی است که بیشتر باید بر پیشگیری متمرکز شویم به اولویت بندی آسیب های اجتماعی در استان زنجان، تأکید کرد: از بین 10مورد از آسیب های اجتماعی 5 مورد از آن به عنوان اصلی ترین موضوع در حوزه آسیب های اجتماعی در اولویت کاری ستاد کاهش آسیب های اجتماعی استان قرار دارد که اعم از، اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، بی بندو باری اجتماعی و اخلاقی و خشونت است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد هرچقدر استان ها از امکانات بیشتری برخوردار باشند مسائل و آسیب های اجتماعی نیز در آنها بیشتر است به عنوان مثال استان تهران بیشترین برخورداری از امکانات و در عین حال، بیشترین آسیب اجتماعی را در سطح کشور دارد .

وی در ادامه افزود: دولت اقدامات گسترده ای در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در سطح کشور آغاز کرده است که در سطح استان زنجان از سال گذشته 11دستگاه اجرایی، حدود87 برنامه در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در دست اجرا دارند که 22برنامه آن ویژه اعتیاد، 14 برنامه طلاق، 29 برنامه مفاسد اخلاقی و اجتماعی و در سایر موارد هم 22برنامه در حال اجرا است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 766645
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.