محمد محمدی قیداری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای برنامه آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها، ابتدا کارگاه های آموزشی ویژه دبیران آموزش و پرورش دارای مدرک تحصیلی مرتبط تشکیل و سپس این آموزشها در سطح دبیرستانها اجرا می شود.
وی یادآوری کرد: تاکنون 52 دبیر خانم و 41 دبیر آقا در کارگاه های آموزشی شهرهای زنجان، ابهر، خدابنده و طارم شرکت کرده اند.
محمدی، عناوین آموزشی ارائه شده به دانش آموزان در برنامه آگاهسازی را سلامت و پیشگیری از بیماری و معلولیت ها، سلامت دستگاه عضلانی، اسکلتی، سلامت بینایی و شنوایی در نوجوانان، مشاوره ژنتیک و پیشگیری از حوادث ذکر کرد.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: طی سال گذشته نیز 12 هزار دانش آموز در برنامه آگاهسازی پیشگیری از معلولیت ها در این استان شرکت کردند که از این تعداد 2 هزار دانش آموز در شهرستان زنجان پس از دریافت آموزشهای لازم و تکمیل پرسشنامه غربال شدند.
به گفته این مسئول، 156 دانش آموز پرخطر نیز شناسایی شده اند و خدمات متناسب از جمله مشاوره ژنتیک و هزینه آزمایش های رایگان را دریافت کردند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون تعداد آمار ثبت شده معلولان در سامانه اطلاعاتی بهزیستی استان بیش از 20 هزار معلول است که از خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی بهره مند هستند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشاردهنده : رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.