فریدون احمدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سخنرانی ترامپ بار دیگر نشان داد که نباید انتظار برخورد درست و صادقانه از دشمنان داشت و باید در واقعیت ها زندگی کرد.
وی یادآورشد: ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دشمن جمهوری اسلامی است و در صورتی که در مقابل جسارت آن، قدمی عقب نشینی کنیم، مشخص نیست که تا کجا و چه زمانی باید عقب نشست.
احمدی بر لزوم تاکید بر توانمندی های داخلی کشور و برنامه ریزی برای استفاده از فرصت های برجام، تاکید و اظهار کرد: باید حساب و برنامه ریزی جامعی داشت و متوجه بود که دشمن از مواضع خصمانه خود کوتاه نمی آید.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعلام مواضع زودهنگام ترامپ در مقابل جمهوری اسلامی فرصت مغتنمی محسوب می شود، گفت: با وجود آنکه ترامپ یک فرد استثنایی است و در سلامت عقلی وی باید تردید داشت، به حتم در چارچوب منافع آمریکایی حرکت می کند و با حساب و کتاب خاصی مواضع خود را اعلام کرده است.
وی تاکید کرد: این سخنرانی بار دیگر لزوم بر بهره گیری بیش از پیش از توانمندی داخلی و برنامه ریزی مناسب برای حل مشکلات کشور را مطرح ساخت.
احمدی خاطر نشان کرد: نمی توان کشور را از ترس و نگرانی تبعات یک سخنرانی تعطیل کرد و به حتم باید با عزم و قوت بیشتری بر اساس برنامه ریزی ها حساب شده پیش رفت.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با همین عزم است که حتی در صورتی که دشمنان از مواضع خود کوتاه نیامدند، ثمره ای به غیر از موفقیت و توسعه کشور برای ملت ایران کسب نمی شود.
وی ادامه داد: پاسخ دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی و دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه هم که بلافاصله اعلام و منتشر شد، پاسخ خوب و قابل تقدیری بود.
احمدی ادامه داد: دنیا راستی آزمایی جمهوری اسلامی را تجربه کرده است اما در کنار این موضوع هم برنامه ها و سناریوهای گوناگونی را برای برای تصمیم سازی به موقع در دستور کار قرار داد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا جمعه شب (به وقت تهران) سیاست جدید دولت خود در قبال ایران را اعلام کرده و گفت که پایبندی ایران به برجام را تایید نمی کند و تصمیم گیری درباره سرنوشت آن را به کنگره آمریکا خواهد سپرد.
وی ساعت 12.45 دقیقه روز جمعه به وقت محلی (20.15 به وقت تهران) پس از ماه ها جنجال آفرینی تبلیغاتی درباره برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) و آنچه او اقدامات ثبات زدایانه ایران در منطقه می نامد، راهبرد جدید دولتش را در این باره از تریبون کاخ سفید اعلام کرد.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.