سرهنگ رمضان آفریدون روز چهارشنبه در مانور شهری موتورسیکلت سواران قانونمند افزود: نداشتن کلاه ایمنی بیشترین علت مرگ این موتورسواران بود و این ضرورت استفاده از کلاه ایمنی را دوچندان می کند.
وی اظهار کرد: 50 درصد از یک هزار و 400 مجروح ناشی از تصادفات رانندگی در طی مدت یادشده، موتورسواران و ترک نشینان موتورسیکلت بودند که در میان آنان قطع نخاع و عضو نیز وجود داشت.
آفریدون با تاکید براینکه موتورسیکلت وسیله مناسب و مطمئنی نیست، افزود: کسانی که از موتورسیکلت استفاده می کنند لازم است به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نیز توجه بیشتری داشته باشند و استفاده از کلاه ایمنی استاندارد را جدی بگیرند.
وی تصریح کرد: اجرای طرح ساماندهی موتورسواران در درون شهرهای زنجان از سوی پلیس راهور، فقط و فقط به خاطر حفظ ایمنی و جان موتورسواران و ترک نشینان است تا انسانی بر اثر تصادف با این وسیله نقلیه خطرناک، فوت و خانواده ای داغدار نشود.
وی افزود: برابر آمارها، روزانه 45 نفر در کشور بر اثر تصادفات درون شهر و برون شهری قربانی می شوند که بیشترین علت آن نیز عامل انسانی است و بهتر است رانندگان وسایط نقلیه از شتاب و عجله اجتناب کنند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز گفت: تخطی از سرعت مطمئنه، بیشترین علت در تصادفات رانندگی است و هر سال بر اثر این کار، شمار زیادی از هموطنان جان خود را در جاده های درون شهری و برون شهری از دست می دهند.
سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی به مرگ موتورسواران در درون شهر و برون شهر استان زنجان اشاره کرد و افزود: 90 درصد علت فوت موتورسواران یا ترک نشینان آنها در تصادفات به خاطر نداشتن کلاه ایمنی است.
وی تصریح کرد: رعایت نکردن حق تقدم، وجود نقص در سیستم روشنایی و کم سن و سال بودن موتورسواران، نیز از عمده دلایل وقوع تصادفات است.
شیرمحمدی با بیان اینکه بیشترین فوت شده در میان موتورسواران افراد 15 تا 25 سال هستند افزود: 30 درصد تصادفات مربوط به موتورسیکلت است و در تصادفات اتفاق افتاده بالای 85 درصد موتورسواران مقصر هستند.
به گزارش ایرنا، این مانور با هدف ارتقا فرهنگ نحوه صحیح استفاده از موتورسیکلت و عبور ایمن از معابر و استفاده از کلاه ایمنی برگزار شد که در پایان از سوی راهنمایی و رانندگی به موتورسواران شرکت کننده، کلاه ایمنی استاندارد اهدا شد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشاردهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.