مسیح الله سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی فعالیت دولت تدبیر و امید، تعداد تشکل های مردم نهاد در استان از رقم 142، به 281 مورد رسیده است.
وی ادامه داد: 27 درصد سمن های(سازمان های مردم نهاد) استان در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی، 23.5 درصد در حوزه امور خیریه، 23 درصد در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی، 20 درصد در زمینه ورزش و جوانان، 3.5 درصد در حوزه محیط زیست و 2.2 درصد نیز در زمینه گردشگری فعالیت دارند.
سلطانی با بیان اینکه شکل گیری تشکل های اجتماع محور از اقتضائات جوامع مدرن کنونی است، اظهار کرد: مشارکت مردم در پشیبرد و اداره امور در جامعه ما به انحای مختلف همچون نقش آفرینی ریش سفیدان در حل اختلافات و یا کمک به افرادی که دچار مشکلات و یا بیماری بودند، از قبل وجود داشته است و از این حیث ظرفیت و زمینه خوبی برای فعالیت های اجتماع محور در جامعه وجود دارد.
وی به فعالیت موفق و مثال زدنی برخی موسسه های خیریه در زنجان اشاره کرد و افزود: انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان 'مهرانه' توانسته است در طول مدت فعالیت خود، پنج هزار بیمار سرطانی را با ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به صورت رایگان تحت پوشش قرار دهد.
به گزارش ایرنا، انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه که بیش از 10 سال از تاسیس آن سپری شده است، حامی مستمر بیماران مبتلا به سرطان و خانواده آنان بوده و کلینیک تخصصی و مجهز آن بیش از 2 سال است که فعالیت خود را در زمینه تشخیص و درمان سرطان آغاز کرده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با بیان اینکه انجام کارهای بزرگ با کمترین هزینه از ویژگی های تشکل های مردم نهاد است، اظهار کرد: سیاست دولت تقویت سمن ها به عنوان بسترهای مشارکت مردم در مسائل است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.