محمدرضا مهراسبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این دانشگاه گواهی شرکت در دوره 6 ماهه افرادی که مدرک مرتبط در حوزه سلامت هم ندارند را قبول ندارد و نمی تواند جان مردم را با جذب این افراد به خطر بیندازد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان تاکید کرد: این دوره توسط جهاد دانشگاهی بدون هماهنگی و نظارت این دانشگاه برگزار شده و مسئولان علوم پزشکی از کیفیت برگزاری این دوره کمترین اطلاعی ندارند.
مهراسبی افزود: دانشگاه علوم پزشکی نمی تواند به افرادی که فقط 6 ماه دوره بهیاری را آن هم بدون نظارت این دانشگاه سپری کرده اند در حوزه سلامت جذب کرده و با جان مردم بازی کند.
وی با تاکید بر اینکه دوره پرستاری چهار سال است، تاکید کرد: اگر یادگیری مسائل حساس درمانی به همین راحتی بود که نیاز به این همه هزینه برای دانشجویان مامایی یا پرستاری نداشتیم و در 6 ماه پرستار و ماما آموزش می دادیم.
معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار کرد: فارغ التحصیلان پرستاری برای شروع فعالیت در محیط های درمانی، بعد از چهار سال درس خواندن آموزش های ویژه دوباره ای برای مواجهه با مسائل درمانی سپری می کنند.
مهراسبی افزود: با این توصیف، آیا معقول است که بعد از یک مدت کوتاه فردی آن هم با رشته غیر مرتبط به عنوان بهیار انتظار استخدام در نظام درمانی را داشته باشد؟
وی ادامه داد: وزارت بهداشت در این رابطه نامه ای به این دانشگاه ارسال کرده تا در صورت وجود اعتبار و واجد شرایط بودن افراد حاضر در دوره بهیاری، تعدادی از آنها به عنوان کمک بهیار به کارگیری شوند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه علوم پزشکی مسئولیتی در قبال دوره هایی که سایر نهادها برگزار می کنند ندارد، گفت: نحوه استخدام این دانشگاه مانند سایر ارگان ها است، زمان جذب نیرو اگر متقاضی شغل واجد شرایط لازم باشد، به کارگیری می شود.
رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز گفت: علوم پزشکی هیچ استانی تعهدی از بابت جذب بهیار، ماما و پرستار که حتی فارغ التحصیل همان دانشگاه باشد را ندارد.
مهدی موسائی فرد افزود: خواسته تجمع کنندگان در این رابطه منطقی نیست.
وی افزود: وزارت بهداشت همواره ماما، پرستار یا پزشک آموزش داده و تربیت می کند، اما هیچ تعهدی برای جذب این قشر هم نداده است و دلیل نمی شود هرکس دوره چند ماهه بهیاری را گذرانده باشد، جذب سیستم درمانی کشور شود.
موسائی فرد تاکید کرد: البته موضوع جذب افراد مورد نیاز در رشته های مختلف، از روی نیاز در وزارت بهداشت برای کار در استان های مختلف امری طبیعی است و جذب بهیار ماهر نیز یکی از نیازهای نظام درمان کشور است، اما دلیل نمی شود همه فارغ التحصیلان جذب شوند.
به گزارش ایرنا، روز شنبه حدود 20 نفر از افرادی که دوره 6 ماهه بهیاری را در جهاد دانشگاهی گذرانده بودند، مقابل درب اصلی این دانشگاه تجمع کردند.
تجمع کنندگان مدعی بودند که وزارت بهداشت جذب 10 هزار نفر برای رشته بهیاری در سطح کشور را تعهد کرده بود که به آن عمل نمی کند.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.