پروین علیجانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع مراجعه کنندگان به مراکز اهدای خون این استان طی 6 ماهه امسال 11 هزار و 279 نفر موفق به اهدای خون شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تفاوت چندانی نشان نمی دهد.
وی اظهار کرد: بر این اساس از مجموع مراجعه کنندگان 2 هزارو 134 نفر معادل 13 درصد نمونه گیری (غربالگری) شدند و هفت هزار و 516 نفر نیز معادل 66.6 درصد اهدا کننده مستمر بودند.
علیجانی افزود: 503 نفر از اهدا کنندگان خون را نیز بانوان تشکیل می دهند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش 20 درصدی نشان می دهد و نقش این قشر در این امر خداپسندانه بسیار کمرنگ تر است.
این مسئول یادآوری کرد: اهدا کنندگان مستمر به افرادی گفته می شود که حداقل سالی 2 بار به این کار خداپسندانه اقدام کرده باشند و این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی بیان کرد: بر این اساس از مجموع مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون زنجان و ابهر یک هزار و 139 نفر را بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند.
علیجانی افزود: با توجه به در پیش بودن فصل سرما، همشهریان بیماران بستری در مراکز بیمارستان ها را فراموش نکنند و برای اهدای خون مراجعه کنند.
مسئول دفتر جذب و حفظ اهدا کنندگان خون اداره کل انتقال خون استان زنجان خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در شهر زنجان از ساعات هشت تا 18:30 و در شهرستان ابهر نیز طی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعات هشت تا 11 و با در دست داشتن کارت ملی به مراکز اهدای خون در شهرهای یاد شده مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا ،94 درصد اهدا کنندگان خون در استان زنجان را مردان و مابقی را زنان تشکیل می دهند.
سالانه حدود 23 هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید و مورد استفاده بیماران قرار می گیرد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.