به گزارش ایرنا، ارداتمندان سید و سالار شهیدان از استان زنجان و دیگر نقاط کشور در روز دوشنبه مصادف با یازدهم ماه محرم خود را به شهر زنجان رساندند تا با شرکت در اجتماع بزرگ عزادران زینبیه اعظم در سوگ کاروان اسرای کربلا همنوایی کنند.
همچون سال های گذشته خیابان های منتهی به مسیر حرکت دسته زینبیه اعظم، مملو از جمعیتی بود که در بین آنان خیلی ها را می توانستتی ببینی که در دل انبوه جمعیت، با خود خلوت کرده اند و در سوگ کاروان اسرای کربلا و مظلومیت حضرت سید الشهدا(ع) اشک ماتم می ریزند.
عزاداران زینبیه اعظم با طی مسیر اصلی حرکت دسته عزاداری از چهار راه امیر کبیر تا امامزاده سید ابراهیم، در فواصل نوحه سرایی های حماسی، شعارهای سنتی و جانسوز با ترجیع بند ' حسینیم وای، حسینیم وای' را زمزمه کردند.
بنا به گفته مدیر اجرایی زینبیه اعظم زنجان امسال در مراسم یازدهم محرم، 90 واحد ثابت و سیار کار جمع آوری نذورات را برعهده داشتند.
به گزارش ایرنا، مهمانان و مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور در روزهای هشتم و یازدهم ماه محرم به زنجان می آیند تا خود را به قافله عزاداری ساده و در عین حال پرشکوه حسینیه اعظم و زینبیه اعظم برسانند.
'مسجد زینبیه اعظم' که قدمت آن به بیش از 400 سال می رسد، در کنار حسینیه اعظم از مهم‌ترین اماکن مذهبی شهر زنجان است که همه ساله در ایام محرم پذیرای خیل عاشقان اباعبدالله‌الحسین (ع) از سراسر کشور و حتی دیگر کشورها است.
7312/8068
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده:اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.