به گزارش ایرنا، سعید خلجی روز دوشنبه در جلسه مدیریت بحران شهرستان ابهر با بیان اینکه 6 ماهه سال 96 برای شهرستان ابهر پر حادثه بوده، افزود: تگرگ و سیل اردیبهشت ماه در برخی روستاهای شهرستان، سرمازدگی محصولات زراعی در فروردین، حرکت صخره آهکی با حدود 200 تا 300 تن وزن و آسیب به 3 واحد مسکونی نمونه ای از این حوادث بوده است.
وی اظهار کرد: هفته گذشته نیز 100 هکتار از مراتع ارزشمند روستای مرشون طعمه آتش شد که با تلاش جهادی اعضای مدیریت بحران هلال احمر شهرستان، منابع طبیعی شهرستان های ابهر، زنجان و خرمدره و با یاری اهالی روستا آتش سوزی مهار شد.
مدیریت ستاد بحران شهرستان ابهر اطرنشان کرد: طبق قانون اداره اوقاف ملزم به نظارت بر عملکرد هیاتهای مذهبی است تا هیات هایی که اقدام به پخت غذای نذری می کنند مجهز به کپسول آتش نشانی باشند و از مواد اولیه بهداشتی در پخت غذا استفاده کنند.
خلجی یادآور شد: با توجه به شیوع سویه جدیدی از بیماری تب برفکی در کشور و برگشت این بیماری دامی از شمالغرب، مشکلاتی در حوزه دامداری ایجاد شد که به همین منظور در کارگروه امنیت غذایی شهرستان طرح هایی مصوب شد که در پی آن عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) که قصد ذبح قربانی دارند باید با رعایت تمام اصول بهداشتی اقدام به این کار کنند.
وی با ابراز نگرانی از شیوع مجدد بیماری تب برفکی و به دنبال آن وارد آمدن خسارت به بخش دامداری، تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی افراد در خیابان و در مسیر گذر دسته های عزاداری اقدام به ذبح قربانی می کنند این کار اشکالات بهداشتی دارد و سلامت عمومی مردم را به خطر می اندازد.
معاون فرماندار ابهر نیز با تسلیت روزهای سوگواری سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان، یادآور شد: در زمان مدیریت بحران امر سرعت عمل مطرح می شود و اهمیت اقدام و عمل سریع را پدیدار می کند.
جلیلی تصریح کرد: لازم است همه افراد برای مواقع ضروری آموزش ببینند و آمادگی های لازم را کسب کنند چه بسا افراد نا مرتبط و نا آشنا و وضعیت های بحرانی می توانند ابعاد حادثه را گسترش دهند که در اینجا برگزاری مانورهای آمادگی در برابر مخاطرات احساس می شود.
وی با اشاره به آتش سوزی مراتع روستای مرشون، افزود: این آتش سوزی از مراتع قزوین شروع شده و به منطقه ابهر نفوذ کرده بود که با توجه به صعب العبور بودن منطقه برای وارد عمل شدن خودروهای آتش نشانی، سرعت عمل نیروهای شهرستان در مهار آن بسیار مناسب بود.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.