ناصر فغفوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی پنج ماهه سال جاری 129 کارت بازرگانی شد در حالی که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته به 120 فقره می رسید.
وی یادآورشد: در این مدت 42 پرونده جدید ایجاد و 87 پرونده تمدیدی بسته شد که تعداد پرونده های جدید در مدت مشابه سال گذشته به 28 و تمدیدی به 92 فقره می رسید.
فغفوری اظهار کرد: 52 فقره از این کارت های بازرگانی مربوط به افراد حقیقی و 77 مورد حقوقی بود که این تعداد در مدت مشابه به 47 کارت برای افراد حقیقی و 73 حقوقی مربوط می شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: 81 مورد از این کارت ها در زمینه بازرگانی، 48 فقره تولیدی و 2 مورد در حوزه تعاونی صادر شد که در مدت مشابه قبل تعداد کارت های صادر شده در بخش بازرگانی به 73 مورد، تولیدی 47 و تعاونی 2 مورد می رسید.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت سه کارت بازرگانی ابطال شد که این رقم در مدت مشابه سال قبل به فقره می رسید.
بر اساس تعریف گمرک، کارت بازرگانی مجوزی است که دارنده آن چه شخص حقیقی و چه شخص حقوقی، می‌تواند با داشتن آن اقدام به تجارت در عرصه واردات و صادرات کالا کند. این تجارت از ثبت سفارش و ترخیص کالا تا واردات از مناطق آزاد، حق العمل‌ کاری در گمرک و صادرات کالاهای مجاز را در بر دارد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.