محمدرضا عظیمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 9 رشته از کدهای اضافه شده به رشته های دانشگاه زنجان در سال جاری مربوط به مقطع کارشناسی ارشد و مابقی در مقاطع کارشناسی و دکتری است.
عظیمی افزود: هم اکنون دانشگاه زنجان در مقطع کارشناسی 38 رشته دارد و تعداد دانشجویان این مقطع با احتساب دانشجویان ورودی جدید، بیش از 7هزار و 400 نفر می باشد.
معاون آموزشی دانشگاه زنجان با تاکید بر اهمیت گسترش رشته های مقطع تحصیلات تکمیلی، گفت: با یک هزار و 200 نفر دانشجوی جدید در مقطع کارشناسی ارشد، نزدیک 3هزار و 500 دانشجو در این مقطع مشغول تحصیل هستند.
بر اساس اعلام مسئولان دانشگاه، سال گذشته 89 کد رشته در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه وجود داشت که با اضافه شدن 9 کد رشته تعداد آن به 98 رسید.
عظیمی خاطرنشان کرد: دانشگاه زنجان هم اکنون در مقطع دکتری 592 دانشجو دارد که 137 نفر آنها در سال تحصیلی جدید پذیرفته شده اند.
با اضافه شدن 2 رشته جدید به مقطع دکتری، دانشگاه زنجان 46 کد رشته در این مقطع دارد.
معاون آموزشی دانشگاه زنجان با بیان اینکه دنشگاه زنجان 402 عضو هیات علمی تمام وقت دارد، گفت: در ترم اول سال تحصیلی 97 - 96، 300 استاد مدعو برای تدریس و پوشش تحصیلی دانشجویان این دانشگاه حضور دارند.
در مجموع دانشگاه زنجان نزدیک به 11هزار و 700 دانشجو در مقاطع مختلف دارد، که بیش از 3هزار و 340 دانشجو در سال تحصیلی جدید پذیرفته شده اند.
بر اساس آمار اعلامی، نزدیک 29 هزار نفر از بدو تاسیس دانشگاه زنجان تاکنون که بیش از 40 سال از آن زمان می گذرد، از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.