به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ مسیح الله سلطانی در دومین جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان افزود: یکی از اولویت ها در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی، شناسایی عوامل ایجاد این آسیب ها در حوزه سالمندی است که از جمله آنها می توان به مواردی همچون طرد ‌شدن از جانب فرزندان، طلاق، فوت همسر و اختلافات خانوادگی اشاره کرد.
وی یادآوری کرد: با شناسایی عوامل ایجاد این آسیبها، می توان برنامه های آموزشی مناسبی در جهت کاهش آنها ارائه کرد.
سلطانی افزود: انجام تحقیق و پژوهش در زمینه شناسایی آسیبهای دوران سالمندی، می توان با ارائه راهکارهای مناسب موجب کاهش این آسیب های اجتماعی شد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان ادامه داد: نباید نگاه بخشی و محدود به حوزه سالمندان داشت و در این میان برخی از دستگاههای اجرایی، نگاهشان فقط به سالمندانِ خود آن دستگاه است که این امر، زیبنده نظام نیست.
وی بیان کرد: بلکه وظیفه دستگاهها، خدمات‌رسانی به همه سالمندان است و در این زمینه افرادی که از سوی هیچ نهادی حمایت نمی شوند، در اولویت توجه قرار دارند.
سلطانی افزود: انجام اقدامات فرهنگی در حوزه سالمندان باید مورد توجه قرار گیرد و از سالمندان توانمند در حوزه های مختلف متناسب با توانایی شان استفاده شود و همچنین ورزش سالمندان یکی از اولویت های کاری دولت است که باید برنامه ریزی های مناسبی در این مورد انجام شود.
وی، با اشاره به خدماتی که در مورد تامین معیشت سالمندان در دولت تدبیر و امید انجام شده است، اظهار کرد: به رغم اقدامات انجام گرفته، همچنان مشکلاتی در زمینه تامین معیشت سالمندان وجود دارد که با حرکت به سمت ارائه خدمات به این قشر، می توان گام های موثری در این زمینه برداشت.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان خاطر نشان کرد: باید منابع مالی مورد نیاز جهت ارائه خدمات رایگان به سالمندان از سوی دستگاه های اجرایی پیش بینی شود و اطلاع رسانی مناسبی در این زمینه به اقشار مختلف مردم و به ویژه سالمندان صورت گیرد.
وی همچنین به نقش مهم رسانه ها در حوزه فرهنگ سازی در جامعه اشاره کرد و گفت: رسانه ها و مطبوعات می توانند در راستای فرهنگ سازی و توجه به سالمندان در جامعه، گام های موثری بردارند.
به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار ارائه شده 103 هزار و 451 نفر سالمند در این استان وجود دارد.
7320/6085
دریافت کننده: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.