به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زنجان به ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثار جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: انتقال فرهنگ مقاومت که همان فرهنگ عاشورایی است به نسل های امروز از وظایف عمده ما در شرایط کنونی است.
وی به لزوم حفظ حرمت و شأن اقامه مجالس عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) اشاره کرد و ادامه داد: هویت دینی و اعتقادی زیر سایه بزرگداشت عاشورا و پیروی از فرهنگ عاشورایی است.
حجت الاسلام خاتمی به آغاز ماه محرم و نیز هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: برجسته ترین هدف حضرت سید الشهدا(ع) در قیام عاشورا انجام فریضه امر به معرف و نهی از منکر بود.
وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، یادآور شد: دشمنان برای شکست انقلاب اسلامی و تجزیه ایران نقشه ها و توطئه های مختلفی را دنبال کردند ولی پای بندی مردم به انقلاب در میدان نبرد، آنان را ناکام گذاشت.
امام جمعه زنجان به حضور اقشار مختلف زیر سایه بسیج برای دفاع از انقلاب و نظام در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دفاع همچنان باقی است اگرچه دیگر جنگ نظامی در کار نیست ولی باید برای دفاع از دین و هویت دینی همواره بیدار و هشیار باشیم.
امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود از مواضع دکتر روحانی، در نشست مجمع عمومی سازمان ملل قدردانی کرد و افزود: رییس جمهوری با جواب قاطع و دندان شکن پاسخ های مناسبی به آن دیوانه قرن 21 داد.
وی رییس جمهوری آمریکا را فردی کند عقل، احمق و بی ادب توصیف کرد و گفت: مردم آمریکا باید بیدار شوند.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.