به گزارش ایرنا، محمود سیفی نیا روز دوشنبه در مراسم هماهنگی برنامه های آموزش پرورش و تجلیل از فعالان و برگزیدگان پروژه مهر 95 در ابهر، با تاکید بر لزوم آغاز مهری پربار و با نشاط، افزود: هیچ مشکلی بدون مدیریت فرآیند محور، عملیاتی و هدفمند در آموزش و پرورش قابل حل نخواهد بود.
وی هنر مدیریت را استفاده از خلاقیت ها عنوان کرد و رهیافت صحیح آموزش و تربیت را منوط به حرکت منسجم و هماهنگ تمام عوامل موثر در نظام تربیت به ویژه مدیران و معلمان دانست.
معاون پژوهش و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر ضرورت استفاده از افراد توانمند، کارآمد، متخصص در پست مدیریت و عوامل اجرایی مدارس، خاطر نشان کرد: برگزاری آزمون ویژه جهت انتخاب مدیران و پرورش مدیر در دانشگاه تربیت معلم را 2 راهکار اساسی جهت رفع مشکل نیروی انسانی در تصدی پست های مدیریتی مدارس است.
سیفی نیا با اشاره به اینکه 22 ارگان فرهنگی کشور وظیفه هدایت و برنامه ریزی برای ارتقای شاخص های فرهنگی در جامعه را برعهده دارند، بیان کرد: کار آموزش و پرورش در بین این نهادها ویژه و حساس است.
وی از مدیران خواست تا درقالب کار گروه هایی ضمن بازدید از مدارس موفق منطقه ای و خارج از استان زمینه تبادل تجربه را فراهم و با استفاده از ظرفیت اعتمادی بالای مردم به معلمان فعالیت ها و توانمندی های معلمان را با مشارکت در برنامه های درس پژوهی و اقدام پژوهی افزایش دهند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر نیز در جلسه با تبریک پیشاپیش بهار تعلیم وتربیت و هفته دفاع مقدس افزود: آماده سازی مدارس از هر جهت و شاداب سازی فضای مدرسه، ثبت نام و کلاس بندی دانش آموزان در اسرع وقت و بایگانی ابلاغ همکاران در پرونده پرسنلی، تدوین برنامه سالانه و برنامه هفتگی از اقداماتی بوده که این اداره برای آغاز سال تحصیلی انجام داده است.
وی با اشاره به جشن بازگشایی مدارس و عبور از زیر قرآن و توزیع شیرینی ابراز کرد: تحویل لوازم اسقاطی مدارس به انبار، تهیه دفتر مدارس، تحویل لباس دانش آموزان از سایر اقدامات انجام شده است.
رضایی با اشاره به لزوم اقدامات مناسب برای جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل و پیگیری بیمه مسئولیت های مدنی دانش آموزان و پرسنل، یادآور شد: مدیران تعامل با نهادها و اداره ها را سرلوحه برنامه خود قرار دهند.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش شهرستان ابهر در حوزه های مختلف مانند جشنواره شهید رجایی، ارتقا میانگین معدل امتحانات نهایی، کنکور سراسری موفق به کسب رتبه های برتر شده است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر یادآور شد: تکمیل پروژه های کردبچه و دکتر حسینی و سالن باقرالعلوم در سال جاری انجام خواهد شد.
در پایان این جلسه از 90 نفر از مدیران و عوامل اجرایی برگزیده مدارس در قالب فعالیت های پروژه مهر و پورتال مدارس قدردانی شد.
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.