سعید کرد، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این 2 صیاد متخلف، اقدام به زنده گیری 23 قطعه سهره طلایی کرده بودند که محیط بانان سر رسیده و از ادامه صید این نوع پرنده ممانعت کردند.
وی اظهار کرد: این صیادان غیربومی حوالی ساعت 16:30 /24 شهریور جاری/ در روستای 'سهرورد' شهرستان خدابنده دست به این تخلف زده بودند و چهار عدد قفس، یک رشته تور زنده گیری و یک دستگاه رادیو پخش همراه با رم حاوی آواز این پرنده خوش الحان از آنان به دست آمد.
کرد افزود: در این رابطه پرونده ای از سوی این اداره تشکیل شد و قرار است این صیادان خاطی و غیرمجاز که هنوز در بازداشت هستند به منظور رسیدگی حقوقی و اعمال قانون تحویل مراجع قضایی شوند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خدابنده گفت: مرگ این پرندگان در اسارت 2 میلیون ریال جریمه برای صیادان درپی دارد و هیچ اغماضی نیز از سوی محیط زیست در کار نخواهد بود.
کرد ادامه داد: اگر این سهره های طلایی هنگام کشف، شرایط بازگشت به طبیعت را داشته باشند در این صورت خاطیان فقط از لحاظ جنبه عمومی جرم به پرداخت جریمه نقدی محکوم خواهند شد و اگر قادر به بازگشت به طبیعت نباشند علاوه بر جریمه از جنبه عمومی نیز به پرداخت 2 میلیون ریال به ازای هر پرنده محکوم خواهند شد.
وی تصریح کرد: پارسال چندین گروه از صیادان متخلف توسط محیط بانان این شهرستان در دام قانون گرفتار شدند و اغلب صیادان نیز از شهرستان های زنجان و ابهر و همچنین از استان های همدان و کردستان هستند.
کرد افزود: سهره طلایی در تمام مناطق استان زنجان به وفور یافت می شود و بطور معمول این پرندگان در مسیرهای رودخانه ای که دارای تراکم درخت بیشتری هستند مشاهده می شوند.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.