به گزارش خبرآنلاین؛ناصر مقدم ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اعلام اینکه امیدواریم تا سال آینده، ٧٠ درصد به تعداد صندلی‌های سینما در استان اضافه شود، گفت: یکی از مزیت‌های دولت توجه به فرهنگ و هنر به ویژه بخش سینماست که اقدامات خوبی در بخش تولید فیلم و محتوای آن و نیز ساخت سالن‌های سینمایی انجام گرفته و کلیه سینماهای سطح کشور به سیستم پخش دیجیتال مجهز شده است.

وی به وضعیت سینما در زنجان نیز اشاره کرد و ادامه داد: جفای بزرگی در حق سینما استان صورت گرفت و ٧٠٠ صندلی سینما تخریب شد، اگر بتوانیم این صندلی‌ها را احیا کنیم باز هم نمی‌توانیم هویت تاریخی این محل را بازگردانیم. مردم و علاقه‌مندان به سینما هرگز این جفای نابخردانه را نخواهند بخشید.

وی از ورود بخش خصوصی به ساخت سینما در زنجان نیز یاد کرده و گفت: ساختمان اولین سینما توسط بخش خصوصی در شهرک کارمندان ساخته شده و در حال تجهیز است که ظرفیت ٢٥٠ صندلی داشته و امیدواریم در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان استفاده از مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌ها به عنوان سالن سینما را سیاست دیگر دولت برای افزایش تعداد سینماها عنوان کرده و افزود: این طرح در قالب "سینما سلام" اجرا شد که اولین سالن در شهرستان خدابنده افتتاح شده و سینما‌های ابهر، خرمده و طارم نیز تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

وی همچنین از راه‌اندازی سینمای هنر و تجربه در سالن فرهنگسرای کوثر زنجان خبر داد و تاکید کرد: پنج سالن سینمایی در مسیر جاده گاوازنگ در حال ساخت است که امیدواریم تا سه سال آینده افتتاح شود.

مقدم از همه سازندگان مجتمع‌های تجاری- تفریحی خواست که در مجموعه خود یک سالن کوچک سینما نیز احداث کنند تا به رشد فرهنگ در استان زنجان کمک کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که سال آینده جشن روز سینما در دو سالن سینما جشن گرفته شده و سال‌ های آینده نیز در سایر شهرستان‌ها این روز را جشن بگیرند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 740976
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.