یحیی رحمتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در حاشیه بازدید از جشنواره انگور در روستای درسجین ابهر، افزود: کارکرد جشنواره ها ارائه تجربه های متفاوت برای ایجاد انگیزه و شور و شوق سفر در گردشگر است.
وی اظهارکرد: جشنواره ها برای نشان دادن ظرفیت، توانمندی و داشته های جذاب و قابل توجه منطقه ای است که در جای دیگر موجود نیست.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به فرصت هایی که برگزاری جشنواره به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: جشنواره ها می توانند بعنوان یک برند در منطقه ای مورد استفاده قرار گیرند و علاوه بر اینکه نوعی بازاریابی گردشگری، شناسایی و معرفی مقصد گردشگری و کمک به ایجاد ظرفیت های جدید در مقصد گردشگری است.
وی با اشاره به دومین جشنواره انگور در روستای درسجین ابهر، یادآور شد: این برنامه نسبت به دوره قبل نه یک گام بلکه چند گام پیشرفت داشته است.
رحمتی ابراز کرد: انگور به واسطه اینکه محصول اول این منطقه است و با تنوع بسیار و حجم بالای تولید، رتبه اول در میزان تولید در استان را دارد، بهانه ای شد که بتوان در کنار این محصول و جشنواره پتانسل های دیگر روستای درسجین که از روستاهای هدف گردشگری، دارای بافت ارزشمند تاریخی و واجد حفظ ارزش است به بازدید کنندگان معرفی شود.
وی بیان کرد: همه این موضوعات علاوه بر اینکه، به اقتصاد جامعه میزبان این جشنواره کمک می کند باعث رونق گردشگری در این منطقه نیز می شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تصریح کرد: برای اینکه بتوان این جشنواره را به صورت ملی برگزار کرد باید استان های فعال در حوزه انگور و فرآورده های آن را دخیل کنیم و در این جشنواره زمینه معرفی و مشارکت حداقل 15 استان را فراهم کنیم ولی با ملی شدن آن فاصله داریم و در ابتدا باید جشنواره در سطح منطقه خیلی خوب برگزار شود و بعنوان یک جشنواره محلی و منطقه ای استانداردهای لازم را رعایت کنیم که در این صورت این جشنواره ها به خودی خود به سمت ملی شدن حرکت می کند.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.