رحیم حسنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پارسال مبلغ 20 میلیون ریال از سوی اداره کل ورزش و جوانان زنجان به این هیات تخصیص یافت اما فدراسیون مبلغی پرداخت نکرد افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز هیچ مبلغی به این هیات اختصاص داده نشده است که این موجب پایین آمدن سطح انگیزه فعالان در این عرصه می شود.
وی اظهار کرد: برگزاری مسابقه استانی حداقل به 50 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد و چندی قبل مسابقات قهرمانی استان برگزار شد و بعدازظهر امروز /22 شهریور/ نیز مسابقات پرش با اسب استان در محل باشگاه اسواران واقع در جاده زنجان - بیجار انجام خواهد شد.
حسنی به تعداد باشگاه های استان زنجان اشاره کرد و افزود: این استان از وجود هشت باشگاه سوارکاری که توسط بخش خصوصی ایجاد شده، بهره مند است و در زمان حاضر 2 باشگاه دیگر نیز در شهرستان زنجان در دست احداث است که امید می رود تا پایان امسال به بهره برداری برسند.
وی اظهارکرد: باشگاه اسواران، المپیک، میثم، دانشگاه زنجان و جوادیان در شهرستان زنجان، باشگاه آرمادا و بهار در شهرستان ابهر و الهام نیز در شهرستان خرمدره، فعال هستند.
حسنی به تعداد اسب های سوارکاری در زنجان اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر نزدیک به 400 راس اسب از نژادهای مختلف ازجمله کرد، ترکمن، عرب، آلمانی، پونی (اسبچه خزر) در این باشگاه ها نگهداری می شوند.
وی مساحت باشگاه الهام خرمدره را که در ایران نمونه است پنج هکتار اعلام کرد و تصریح کرد: 140 اسب ترکمن به منظور اصلاح نژاد در این مکان نگهداری می شود و در شهرستان های خدابنده و سلطانیه نیز به ترتیب 60 و 150 راس اسب کورسی وجود دارد.
رئیس هیات ورزش سوارکاری استان زنجان گفت: نزدیک 200 ورزشکار شامل 70 نفر زن و مابقی مرد به صورت رسمی و بیمه شده در این رشته ورزشی زنجان فعال هستند.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.