به گزارش ایرنا، ناصر مقدم شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره استانی فیلم و عکس' ارزش' افزود: یکی از موفقیت های بسیار ارزشمند دولت تدبیر و امید در چهار سال گذشته بخش فرهنگ و هنر و به ویژه در حوزه سینما بود.
وی ادامه داد: در تولید و ساخت فیلم های مختلف و نیز ساخت و تکمیل سینماها فعالیت های قابل توجهی طی چهار سال گذشته در کشور انجام گرفت به طوری که همه سینماهای کشور به سیستم پخش دیجیتال مجهز شدند و تعمیرات اساسی در سطح سینماها انجام شد.
مقدم خاطرنشان کرد: در حالی که سه چهار سال گذشته گمان می شد که سینماها به پایان کارآیی خود رسیده اند ولی در نتیجه تدبیر دولت، استقبال از سینما افزایش قابل توجهی یافت به طوری که در پایتخت شاهد اکران سانس صبحگاهی در سینماها نیز بودیم.

** تخریب سینماهای قدس و یاسمن زنجان جفای بزرگ و نابخشودنی بود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به ضرورت فراهم آوری زمینه های رشد و رونق سینما در استان تاکید کرد و گفت: تخریب سینماهای قدس و یاسمن در شهر زنجان جفای بزرگ و نابخشودنی بود.
وی ادامه داد: شاید به جای این سینماهای تخریب شده بشود کمبود صندلی ها را با ساختن سینماهای دیگر جبران کرد ولی آن هویت تاریخی که بنای سینما قدس در استان داشت از بین رفت و با هیچ چیز قابل جبران نیست.
مقدم افزود: تخریب سینما قدس و یاسمن جفای نابخردانه ای بود که هیچگاه ازسوی مردم و هنرمندان بخشیده نخواهد شد.
وی به اقدامات انجام گرفته برای توسعه سینما در سطح استان اشاره کرد و گفت: نخستین سینمای بخش خصوصی در شهر و زنجان و در شهرک کارمندان تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
مقدم اظهار کرد: مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت از حمایت از ساخت سینما توسط بخش خصوصی، تا سقف یک میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض برای تجهیز سالن های سینما اختصاص می دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به پروژه احداث پردیس سینمایی گاوازنگ در زنجان اشاره کرد و گفت: این پروژه شامل پنج سالن سینما با ظرفیت 700 صندلی است که با سرمایه گذاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا می شود.
گفتنی است هم اکنون برای جمعیت بیش از یک میلیونی استان زنجان در سطح استان و شهر زنجان یک سینما با 231 صندلی وجود دارد.
مقدم اجرای طرح 'سینما سلام' در مجتمع های فرهنگی را نیز از دیگر اقدامات در دستور کار برای توسعه سینما در استان عنوان کرد و افزود: این طرح هم اکنون در شهرستان خدابنده راه اندازی شده است و طی امسال این طرح در شهرستان های ابهر و خرمدره نیز افتتاح می شود.
وی به تبدیل سالن فرهنگسرای کوثر به سینما 'هنر و تجربه' اشاره کرد و افزود: این طرح از سوی خانه هنرمندان در حال پی گیری است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در زمان حاضر صنعت سینما در کشور به یک صنعت سود آور تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: ما از سرمایه گذاران درخواست داریم تا در سطح استان نسبت به سرمایه گذاری در این حوزه مبادرت کنند چرا که سود آوری این حوزه کمتر از سایر بخش ها نیست.

** ارسال 60 فیلم کوتاه و 200 عکس به دومین جشنواره استانی فیلم و عکس ' ارزش'
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به ضرورت پر رنگ کردن ارزش ها در جامعه اشاره کرد و افزود: هدف عمده جشنواره فیلم و عکس ارزش، پر رنگ کردن ارزش ها به منظور تداوم آن ها در بین نسل جوان است.
وی با بیان اینکه آب، محیط زیست، اقتصاد مقاومتی و خانواده از موضوعات محوری جشنواره فیلم و عکس ارزش است، اظهار کرد: کمک به تقویت سبک زندگی ایرانی و اسلامی هدف اصلی جشنواره فیلم و عکس 'ارزش' است.
مقدم اظهار کرد: سال گذشته این جشنواره به صورت ملی برگزار شد ولی در سال جاری برای تقویت ظرفیت هنرمندان سطح استان زنجان، این جشنواره در سطح استانی برگزار شد.
وی به استقبال خوب هنرمندان از جشنواره استانی فیلم و عکس ارزش اشار کرد و گفت: در مجموع 60 اثر در بخش فیلم کوتاه و بیش از 200 اثر در بخش عکس به این جشنواره ارسال شد.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.