پروین علیجانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون شمار اهدا کنندگان خون در مقایسه با ماه های گذشته کاهش یافته است و اغلب شهروندان تمایل دارند، با توجه در پیش بودن ایام محرم در این روزها خون اهدا کنند.
وی یادآوری کرد: شمار زیادی از عزاداران حسینی در ایام محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا نسبت به اهدای خون اقدام می کنند که ازدحام داوطلبان تا حدودی خدمات رسانی بهینه را با مشکل مواجه می کند.
علیجانی افزود: طی پنج ماه نخست امسال 13 هزار و 670 نفر به مراکز اهدای خون این استان مراجعه کردند که از این تعداد 9 هزار و 317 نفر موفق به اهدای خون شدند که میزان مراجعه افزایش 8.6 درصدی و اهدا کاهش 1.6 درصدی را نشان می دهد.
وی بیان کرد: طی مدت یاد شده 2 هزار و 67 بار اولی نیز برای اهدای خون به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که از این تعداد از یکهزار و 733 نفر نمونه گیری شد.
مسئول دفتر جذب و حفظ اهدا کنندگان اداره کل انتقال خون استان زنجان ادامه داد: شمار بانوان مراجعه کننده نیز به مراکز اهدای خون 937 نفر بود که از این تعداد 422 نفر موفق به اهدای خون شدند که 4.4 درصد از مجموع کل را تشکیل می دهد.
وی اظهار کرد: طی بازه زمانی یاد شده 6 هزار و 146 نفر را اهدا کنندگان مستمر تشکیل می دهد و به عبارتی 66 درصد کل اهدا کنندگان را شامل می شود.
علیجانی خاطر نشان کرد: بر این اساس از همشهریان درخواست می شود در شهر زنجان در ساعات هشت تا 18و در شهرستان ابهر طی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعات هشت تا 11 و با در دست داشتن کارت ملی به مراکز اهدای خون در شهرهای یاد شده مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 30 هزار و 217 نفر به پایگاه های انتقال خون این استان مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن 2.1 درصد افزایش داشته و از این تعداد 23 هزار و 374 نفر موفق به اهدای خون شدند.
94 درصد اهدا کنندگان خون در استان زنجان را مردان و مابقی را زنان تشکیل می دهند.
سالانه حدود 23 هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید و مورد استفاده بیماران قرار می گیرد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.