به گزارش خبرآنلاین؛ رویا طباطبایی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان،افزود: وضعیت بهره وری منابع انسانی را باید در دانشگاه های کشور جستجو کرد و به همین دلیل باید دانشگاه های کشور در راستای بهبود این موضوع تغییر ماهیت بدهند.

وی افزود: باید در مورد تمامی عوامل موثر در بهره وری کشور اقدامات مناسبی انجام داد؛ چرا که بهره وری نیروی انسانی مهم ترین مولفه این حوزه محسوب می شود و به دلیل اینکه نیروی انسانی کارآمد را نمی توان از سایر کشورها وارد کشور کرد، اما می توان تجهیزات و سرمایه وارد کشور نمود، به همین دلیل اهمیت موضوع بهره وری بیش از پیش قلمداد می شود.

رئیس سازمان ملی بهره وری با بیان اینکه افزایش شاخص بهره وری در قوانین و اسناد بالادستی کشور مورد تاکید قرار گرفته است، یادآور شد: در سال های اخیر تاکیدات و توصیه های زیادی برای بهره وری در کشور صورت گرفته است، اما متاسفانه در عمل شاهد اقدامات مناسب و موثری برای افزایش آن نبوده ایم.

وی نبود نیروی متخصص در حوزه بهره وری را یکی از عوامل بازدارنده مهم در این راستا برشمرد و خاطر نشان کرد: توان دستگاه های اجرایی در بخش کارشناسی برای حوزه بهره وری پایین بوده و به همین دلیل نیازمند تقویت بدنه کارشناسی و فنی دستگاه ها در این حوزه هستیم.

طباطبایی به وضعیت بهره وری در کشور طی سال های گذشته اشاره کرد و گفت: طی سال های گذشته اعمال تحریم ها، لطمه بزرگی به وضعیت بهره وری کشور وارد کرد؛ به گونه‌ای که در سال های 90 تا 92 شاهد کاهش میزان بهره وری در کشور به واسطه تحریم ها بودیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سه سال اخیر عملکرد اقتصاد کشور در بهره وری اقتصاد خرد و کلان مناسب بوده است، افزود: الگوی بومی بهره‌وری در کشور شهریور ماه سالجاری تدوین شد که 7 برنامه مختلف برای افزایش شاخص بهره وری در اقتصاد کشور تهیه گردید.

وی به برخی ضعف های آماری در کشور اشاره کرد و یادآور شد: در مقطعی از تاریخ کشور، شاهد قوی ترین ارزیابی های آماری بودیم که متاسفانه امروز در این زمینه دچار مشکلاتی هستیم و برخی اطلاعات آماری مربوط به استان ها در کشور وجود ندارد.

طباطبایی با بیان اینکه آمار تولید ناخالص داخلی استانی در کشور تهیه نمی شود، خاطر نشان کرد: تهیه برخی شاخص های اقتصادی برای استان ها در کشور آغاز شده که بعد از موفقیت آمیز بودن، این طرح در سایر استان های کشور نیز عملیاتی خواهد شد.

طباطبایی استان زنجان را استانی توانمند در عرصه های مختلف برشمرد و تاکید کرد: استان زنجان می تواند متناسب با ساختار اقتصادی خود، الگوهای لازم برای مقاوم سازی اقتصادی استان باز تعریف کرده و مشخص کند با چه رویکردی می تواند سهم بیشتری از تولید ناخالص داخلی کشور داشته باشد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 738829
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.