احمدرضا شهیدی روز دوشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی الکترونیکی کردن پاسخگویی به استعلام های منابع طبیعی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور تحقق اهداف دولت برای برون سپاری خدمات ، تیرماه امسال تفاهم نامه ای بین کانون دفاتر پیشخوان دولت با سازمان جنگل ها و منابع طبیعی کشور منعقد شد.
وی اظهار کرد: براساس این تفاهم نامه مقرر شد همه استعلام های منابع طبیعی و خدماتی که قابلیت برون سپاری دارد از جمله استعلام های معادن و صدور پروانه چرا از 16 هزار طریق دفتر پیشخوان فعال دولت در کشور بصورت یکپارچه در سامانه سامط انجام شود.
مسئول آموزش سامانه سامط در کانون دفاتر پیشخوان دولت کشور گفت: استان البرز پایلوت استعلام های منابع طبیعی از دی ماه سال گذشته بود و در هر ماه بیش از 250 استعلام در این استان انجام می شود.
به گفته شهیدی از تیرماه امسال نیز این استعلام ها در استان های اصفهان، گیلان، خراسان رضوی، گلستان، ایلام، لرستان و چهار محال و بختیاری راه اندازی شده است.
وی خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی، قزوین، سمنان و هرمزگان از استان هایی هستند که طی چند روز آینده سامانه سامط در آن راه اندازی و استعلام های منابع طبیعی از طریق دفاتر پیشخوان دولت انجام می شود.
مسئول آموزش سامانه سامط در کانون دفاتر پیشخوان دولت کشور خاطرنشان کرد: تا مهرماه امسال دیگر استان های باقیمانده به این سامانه متصل و استعلام های آنها از طریق دفتر پیشخوان دولت انجام می شود.
شهیدی یادآورشد: همه استعلام های اراضی در عرصه و ملکی که مربوط به منابع طبیعی باشد و هر نوع اقدام اجرایی و یا تغییر نام از اداره منابع طبیعی یا اسناد رسمی، استعلام های آن از دفاتر پیشخوان صادر می شود.
وی خاطرنشان کرد: همه فرایندها در سامانه سامط به صورت الکترونیکی بوده و دیگر نیازی به حضور فیزیکی افراد در ادارات منابع طبیعی نیست.
مسئول آموزش سامانه سامط در کانون دفاتر پیشخوان دولت کشور تاکید کرد: دستگاه های نظارتی نیز در مرکز و سایر قسمت ها بر استعلام های منابع طبیعی که درباره حفظ عرصه و منابع طبیعی در سطح کشور نظارت داشته و در کمتر از سه روز استعلام ها قابل پاسخگویی است.
شهیدی یادآور شد: افراد در دور افتاده ترین نقطه کشور می توانند از طریق دفاتر پیشخوان دولت درخواست های خود در حوزه منابع طبیعی را ثبت کند.
به گزارش ایرنا ، بیش از 300 دفتر پیشخوان شهری و روستایی در استان زنجان فعال است که پس از گذراندن دوره آموزشی و آزمون قابلیت ارائه خدمات به مردم را دارند.
7325/8068
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.