ناصر فغفوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امکاناتی که راه آهن شمالغرب کشور برای راه اندازی خط ریلی در شهرک صنعتی شماره 1 زنجان تامین کرده است، بیش از 420 میلیارد ریال ارزش دارد.
وی یادآورشد: راه آهن اصرار دارد که این تجهیزات تامین شده و باید استفاده شود.
فغفوری اظهار کرد: در پیگیری برای راه اندازی این خط ریلی به منظور تسهیل حمل و نقل کالاهای تولیدی، صحبتی با صنایع مستقر در شهرک صنعتی 1 انجام شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با این واحدهای تولیدی علاوه بر اعلام ایجاد ظرفیت ریلی برای حمل و نقل محصولات خود، تقاضای مشارکت در احداث خط انتقالی ریلی هم مطرح شده است.
وی خاطر نشان کرد: واحدهای تولیدی اعلام کرده اند که انتقال کالاها از طریق ریل به راه آهن فاقد صرفه اقتصادی است.
فغفوری ادامه داد: برای شرکت های سرجین بافت و راشا کاسپین بهره برداری از این فرصت پیش بینی شده بود که این واحدها اعلام کردند این فرصت فاقد صرفه اقتصادی برای آنهاست.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: به رغم این نبود استقبال، شرکت راه آهن متعهد به ساخت این مسیر شده و وزیر راه و شهرسازی بر لزوم اجرای آن تاکید کرده است.
شهرک صنعتی شماره 1 زنجان در پنج کیلومتری غرب شهر زنجان واقع شده است و اتصال به خط راه آهن می توان فرصت ایجاد خط حمل و نقل ارزان و سریع را برای واحدهای مستقر در آن ایجاد کند.
شرکت راشا کاسپین واحد فرآوری کننده پسماندهای کاغذ و مقوا و تولید کننده مقوا از این پسماندهاست که در هفته دولت سال 95 با چهار هزار و 800 میلیارد ریال سرمایه گذاری در شهرک صنعتی شماره 1 به بهره برداری رسید.
شرکت ریسندگی، نساجی و تولید پوشاک سرجین بافت در دست احداث است و پیش بینی می شود تا سال 97 به بهره برداری برسد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.