سردار محمد شرفی شامگاه یکشنبه درجلسه نظارت ستادی عملکرد فرماندهی انتظامی استان زنجان افزود: هر کشوری می تواند با استفاده از منابع و امکانات و تمسک به قرآن کریم هر گونه تهدید داخلی و خارجی را دفع کرده و امنیت ملی خودش را تضمین کند.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی درطول انقلاب از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی به خوبی صیانت کرده است افزود:
نیروی انتظامی چه در زمان جنگ و چه صلح از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی به خوبی صیانت کرده و می کند.
وی با اشاره به شاخص های تاثیرگذار در امنیت اظهار کرد: با وجود آشفتگی ها و نا امنی هایی که در اطراف کشورمان وجود دارد، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون پاک شهدا و فرماندهی تعیین کننده فرمانده کل قوا وضعیت بسیار امنی را در کشور شاهد هستیم و این مایه افتخار است.
رئیس هیت بازرسان ناجا با تاکید بر اینکه در داخل کشورها 2 نوع امنیت ذهنی و اجتماعی وجود دارد افزود: جامعه در امنیت اجتماعی از پلیس، امنیت عینی را انتظار دارد کما اینکه امنیت ذهنی هم باید در لابه لای آن انجام پذیرد.
سردار شرفی با اشاره به اینکه وجود چند شاخص نشان دهنده امنیت داخلی یک کشور است، بیان کرد: یکی از این شاخص ها نرخ و میزان وقوع جرایم است و اگر میزان جرایم در کشوری بالا باشد در آن کشور امنیت داخلی به مخاطره افتاده و میزان امنیت پایین خواهد بود.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا، آشفتگی های اجتماعی را از شاخص های دیگر ناامنی خواند و افزود: میزان توانمندی و اقتدار پلیس در جامعه از دیگر عوامل امنیت می باشد و اگر پلیس از اقتدار لازم برخوردار باشد میزان امنیت در آن جامعه بالا است.
شرفی با اشاره به اینکه از نشانه های دیگر ایجاد امنیت، تعامل بین پلیس سازمانها و نهادها است و اگر این هم راستایی و تعامل وجود داشته باشد امنیت در سطح بالایی خواهد بود، تصریح کرد: استان زنجان بر اساس شاخص ها و آمارها در وقوع جرایم جزو سه استان کم وقوع و امن کشور است.
وی با اعلام اینکه نظارت، کنترل و بازرسی از اصول اساسی مدیریت است افزود: در این بازرسی ها نقاط ضعف و قوت احصا و تحلیل های لازم برای پیشبرد ماموریت ها صورت گرفته و تصمیم های درست اتخاذ می شود.
شرفی، یکی از اهداف نظارت و بازرسی را تحلیل کمی و کیفی از توان عملیاتی و رزمی یگان ها و امور پشتیبانی استان بیان کرد و گفت: نظارت ها در راستای مبارزه با جرایم در سطح استان، ارتقای سطح حقوق شهروندی، ترویج فضای معنوی و اسلامی در استان ها و یگان ها، وضعیت تخلفات و جرایم رانندگی، مدیریت منابع انسانی و مالی، اجرای طرح مکنا، تحول کلانتری ها و پاسگاه ها، تحلیل عملکرد، سطح کیفی اقدامات نظارتی و غیره صورت می گیرد.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا، همچنین در بازدید از پلیس فتای زنجان گفت: اطلاع رسانی مناسب، آموزش همگانی و آگاهی بخشی درخصوص آسیب‌ و تهدیدات فضای مجازی می‌تواند نقش مهمی در سالم سازی فضای مجازی و کاهش تخلفات و جرائم ایفا کند.
شرفی گفت: امروز فضای مجازی وارد زندگی بسیاری از خانواده‌ها به ویژه جوانان شده است و سهولت دسترسی سبب شده گروه‌های کثیری از افراد بدون داشتن آگاهی و اطلاعات دقیق از تأثیرات آن‌ بر زندگی شخصی، وارد این فضا شوند و ساعات زیادی را درآن سپری کنند، لذا استفاده از ظرفیت مردم به خصوص پلیس های افتخاری می تواند در سالم سازی فضای مجازی نقش موثر داشته باشد.
وی افزود: حفاظت و صیانت از هویت دینی و ملی‌، مراقبت و پایش از حوزه فناوری برای ممانعت از تعرض به ارزشها و هنجارهای جامعه‌، حفظ حریم خصوصی و آزدای‌های مشروع در فضای تبادل اطلاعات از دیگر ماموریت‌های این پلیس تخصصی می‌باشد.
شرفی با تاکید بر اینکه امروز شاهد افزایش قربانیان فریب ‌های اینترنتی در سطح جامعه هستیم و افراد بیشتری سرمایه‌های خود را از این طریق از دست می‌دهند اظهار کرد: اطلاع رسانی مناسب و افزایش دانش و آگاهی عمومی از طریق برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی می تواند نقش بسزایی در پیشگیری از آسیب و تهدیدات فضای مجازی ایفا کند.
وی پس از بازدید از دوایر پلیس فتای زنجان و استماع گزارش اقدامات و فعالیت های پلیس فتا از تلاش و توفیقات کارکنان این پلیس تقدیر و تشکر کرد.
6084/6085
دریافت کننده: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.