مسیح‌اله سلطانی به خبرآنلاین افزود: نقشه راه و استراتژی برنامه های اجتماعی دارای ۶ هدف اصلی، ۱۴ راهبرد و ۵۶ برنامه عملیاتی بوده و همچنین برنامه های فرهنگی دارای یک هدف اصلی با ۶ راهبرد و ۳۰ برنامه عملیاتی است.
وی به برنامه های محوری در حوزه اجتماعی استان اشاره کرد و افزود: ارتقای شاخص های مختلف اجتماعی، ارتقای مهارت های اجتماعی، تحکیم بنیاد خانواده، تقویت هویت اجتماعی جوانان، ارتقای منزلت اجتماعی و ارتقای امنیت عمومی جامعه از جمله محورهای مهم تعریف شده در این زمینه است.
این مقام مسئول با بیان اینکه ارتقای فرهنگ عمومی از برنامه های مهم سال جاری است، یادآور شد: در این حوزه ۸۶ برنامه پیش بینی شده که این برنامه ها شامل ۱۹۶ فعالیت می شود و اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای آن اختصاص می یابد.
وی به فعالیت کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این کارگروه، ۸ جلسه با ۷۴ مصوبه در سال گذشته داشت و برای سالجاری نیز در این حوزه، ۳۲۰ برنامه عملیاتی تعریف شده که ۱۹۴ برنامه آن مصوب شده است.
سلطانی با بیان اینکه در حوزه آسیب های اجتماعی ۸۷ برنامه تعریف شده است، افزود: ۱۱ دستگاه اجرایی برای عملیاتی کردن این برنامه ها مشارکت دارند که تنها ۲۰ برنامه برای کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه اجرایی می شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 737910
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.