عبدالله جعفری در این باره به خبرآنلاین افزود: به منظور حمایت از باغداران و ایجاد انگیزه مضاعف برای تولید مطلوب در سال های آتی، اعطای مبلغ ۵ هزار ریال یارانه و مشوق تولیدی به ازای هر کیلو کشمش به تاکداران را تصویب و به استان ها ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: سازمان تعاون روستایی استان زنجان به عنوان دستگاه مسئول نسبت به شناسایی تاکداران، مساحی باغات، تکمیل مدارک و ثبت آن ها در سامانه مربوطه اقدام کرده و نهایتا حدود ۲۱ هزار و ۸۰۰ تن کشمش در سامانه ثبت شد.

جعفری از واریز مبلغ ۶۰ میلیارد ریال معادل بیش از ۵۰ درصد یارانه کشمش به حساب تاکداران استان زنجان خبر داد و عنوان کرد: مابقی یارانه تخصیصی به کشاورزان مشمول به تناسب تامین اعتبار به تاکدارانی که پرونده تکمیل شده در سازمان تعاون روستایی دارند در اولین فرصت پرداخت خواهد شد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه پرداخت یارانه به تاکداران براساس مساحت زمین و برآورد میانگین تولید انجام می گیرد، بیان داشت: امسال پیش بینی می شود که تولید کشمش در کشور و بازارهای جهانی نسبت به سال گذشته کم تر باشد که در این صورت بازار کشمش شرایط خوبی داشته و نیازی به ورود دولت در این عرصه نخواهد بود.

وی یادآور شد: سال گذشته ۲ هزار و ۷۹۳ تن کشمش به ارزش بیش از ۴ میلیون و ۴۸۱ هزار دلار از استان زنجان صادر شده است.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 737851
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.