محمدباقر حاج کاظمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی پنج ماهه سپری شده از سالجاری هشت هزار و 567 مورد از واحدهای فروش، کشتارگاه ها، مراکز بسته بندی، رستوران ها، جگرکی ها و خودروهای حمل فرآورده های خام دامی در استان زنجان بازدید شده است.
به گفته وی، طی این بازدیدها توسط ناظران بهداشتی دامپزشکی 33 پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: تخلف متصدیان این واحدها رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، تخلف در عرضه مواد پروتئینی، کشتار و عرضه غیرمجاز فراورده‌های خام دامی غیر بهداشتی است.
حاج کاظمی تاکید کرد: در مدت بیان شده 180 مورد تخلف موارد غیربهداشتی مشاهده و تذکر کتبی صادر شد.
وی، از ضبط 29 هزارو 581 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در سطح استان زنجان خبرداد و یادآورشد: این فرآورده های غیربهداشتی در مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه ضبط شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از مصرف کنندگان فراورده های خام دامی خواست، فرآورده مورد نیاز خود را از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی که دارای مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای زمان پایان مصرف و تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، خریداری و به این موارد دقت کنند.
حاج کاظمی تاکید کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 1512 اداره های دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان حدود سه هزار و 200 واحد تولید، نگهداری، توزیع و عرضه دارد.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.