محمد محمدی قیداری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نزدیک به 104 هزار سالمند در این استان و 6 میلیون سالمند در سطح کشور زندگی می کنند و رسیدگی به آنها نیازمند هدف گذاری و برنامه ریزی مدون است.
وی یادآوری کرد: لزوم برنامه ریزی دقیق در ارتباط با سالمندان اهمیت ویژه ای دارد و این در حالی است هم اکنون امید به زندگی در کشور به سن 76 سالگی در مردان و 80 سالگی در زنان رسیده و تا سال 1420 جمعیت سالمندی به تعداد 25 میلیون نفر خواهد رسید که برابر با تعداد افراد فعال جامعه خواهد بود.
محمدی افزود: ایجاد محیط های دوستدار سالمندان و ایجاد شهر بدون مانع و مناسب سازی شده ، توانمند سازی سالمندان و حرکت از مرکز محوری به سمت خانواده محوری از جمله فعالیت های بهزیستی در این بخش است.
وی بیان کرد: بر این اساس ایجاد محیط های امن و بدون مانع در سطح شهر برای سهولت تردد سالمندان باید در عمل انجام شود و تحقق این موضوع مشکلات احتمالی را کاهش می دهد.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد: این اداره کل با همکاری خیران اولین بنیاد فرزانگان شهرستان خدابنده در خانه ای با مساحت 500 متر مربع را افتتاح کرد که از سوی 2 خیر احداث شده است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار : اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.