به گزارش ایرنا، جواد رحمتی روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی استان زنجان افزود: شهر سلطانیه تاکنون فقط از بعد گنبد تاریخی دیده شده و توجهی به ساختار شهری آن نشده است.
وی یادآورشد: در شورای عالی شهرسازی کشور، موضوع 2 شهر شوش و سلطانیه برای تدوین طرح جامع شهری در قالب طرح ویژه بررسی و تصویب شد.
رحمتی اظهار کرد: در قالب این طرح، جدای از تلاش برای حفظ بافت تاریخی، برنامه منسجمی برای اصلاح بافت و منسجم سازی بناهای شهری با رویکرد گردشگری و بهینه سازی فضاهای موجود تدوین شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: هم اکنون طرح جامع شهر زنجان در مرحله بررسی و نهایی سازی قرار دارد و این برنامه در شهر خرمدره نیازمند بازبینی و اصلاح مواردی همچون پیش بینی قرارگیری تخلفات ساخت و ساز شهری در محدوده شهر است.
وی ابراز کرد: باید مغایرت های موجود در نقشه های جامع شهری تدوین شده را شناسایی و اصلاح کرد.
رحمتی در ادامه بر لزوم برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان و مدیران دولت تاکید کرد و گفت: باید آسیب شناسی نسبت به دوره های آموزشی گذشته رخ دهد تا این دوره های آموزشی به کار کلیشه ای و بی نتیجه تبدیل نشود.
وی خاطرنشان کرد: برخی دوره های برگزار شده هیچ ارتباطی با شغل کارکنان دولتی ندارند و افراد فاقد مهارت در حوزه آموزش تئوری شرکت می کنند و مطالبی را به دست می آورند که هیچ کاربردی ندارد.
رحمتی بر لزوم برگزاری دوره های آموزشی منسجم و بر اساس چارچوب تعریف شده تاکید و اظهار کرد: باید برنامه خاص و متمرکزی برای این دوره های آموزشی تعریف و بر اساس نیاز کارکنان در بخش های مختلف به منظور افزایش کارآمدی و بهبود عملکرد آنان تدوین شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: آموزش های ارائه شده به مدیران و کارکنان دستگاه های دولتی باید کارآمد و مرتبط با وظایف آنان باشد تا تغییری در بهره وری آنان ایجاد کند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان هم در ادامه این جلسه از تدوین نقشه راه و استراتژی برنامه های فرهنگی و اجتماعی این استان خبر داد و گفت: در این برنامه 6 هدف اصلی در بخش اجتماعی با 14 راهبرد و 56 برنامه پیش بینی شده است.
مسیح الله سلطانی ادامه داد: در این برنامه برای بخش فرهنگی استان، یک هدف اصلی با 6 راهبرد و 30 برنامه پیش بینی شده است.
وی 6 محور برنامه های اجتماعی را ایجاد رفاه اجتماعی، شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی، برقراری امنیت اجتماعی، توسعه سیاسی و مدنی، توجه به سرمایه اجتماعی و توجه به اقشار خاص اعلام کرد.
سلطانی مهمترین محور برنامه های فرهنگی را توجه به فرهنگ عمومی استان زنجان برشمرد و اضافه کرد: برای هر سال، برنامه های جداگانه ای نوشته و تدوین می شود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.