به گزارش ایرنا، حجت محمدی شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاح جشنواره ترش و شیرین در روستای سوکهریز خرمدره، افزود: علاوه بر انگور سالانه در حدود 56 هزار تن محصولات سردرختی در خرمدره تولید می شود که 14 هزار تن از این محصولات حاصل تلاش کشاورزان روستای سوکهریز است.
وی اظهار کرد: سوکهریز در تولید انواع حبوبات دارای جایگاه نخست استان است و چندی پیش سیب سرخ درختی این منطقه در هانوفر آلمان موفق به دریافت نشان 'گلدن اپل' شده است.
فرماندار خرمدره یاد آور شد: آبیاری تحت فشار در حدود 35 هکتار از زمین های کشاورزی روستای سوکهریز در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید.
وی ابراز کرد: به دلیل فراوانی قنات های آب در این منطقه نام این روستا 'سوکهریز' به معنی 'قنات آب' نام گرفته است.
مدیر کل مراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در این مراسم با اشاره به برگزاری جشنواره های متعدد در استان زنجان، افزود: گردشگران به دنبال کسب تجربه های متفاوت به جای جدیدی قدم می گذارند که این جشنواره ها می تواند نقش مهمی در ایجاد این تجربه ها داشته باشد.
وی بیان کرد: استان زنجان با داشتن شاخصه ها و ویژگی های منحصر به فرد می تواند تجربه ای جذاب برای گردشگران باشد که گنبد سلطانیه، غار کتله خور،بنای رختشویخانه و مردان نمکی و علاوه بر این مردمان شاد استان و شهر زنجان نمونه ای از آنها است.
رحمتی در زمینه ثبت ملی جشنواره ترش و شیرین، تاکید کرد: با توجه به اینکه امسال این جشنواره برای اولین بار در خرمدره برگزار می شود، یکی از شرایط ثبت ملی جشنواره ها حداقل برگزاری 5 ساله موفقیت آمیز آنها است.
به گزارش ایرنا، مراسم گشایش جشنواره ترش و شیرین شامگاه پنجشنبه در روستای سوکهریز با حضور هنرمندان شاخص کشور و مسئولان استانی و شهرستان، آغاز شد.
رضا کیانیان، سعید پورصمیمی، حسین محب اهری، مهدی صیامی، جمشید جهان زاده، کاظم هژیر آزاد، سیاوش چراغی پور، زویا امامی، فروغ اجاقی لو، آتش تقی پور، فرزانه نژادخانی و امیر مهدی کیا از هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.
/6085/7324
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.