به گزارش ایرنا، علی حسین شهریور شامگاه دوشنبه در مراسم آغاز به کار نخستین فن بازار تعاون استان زنجان افزود: این تعاونی ها 1.5 میلیون فرصت شغلی در بخش های مختلف اجتماعی، اقتصادی و خدماتی ایجاد کرده اند.
وی یادآورشد:در جهان از هر یک نفر، سه نفر سهامدار تعاونی محسوب می شوند اما در ایران هنوز تعاونی به جایگاه حقیقی خود که افزایش سهم در اقتصاد ملی به شمار می آید، نرسیده است.
شهریور اظهار کرد: برای بهره گیری از توانمندی بخش تعاون، مسئولان باید توانمندی و ظرفیت تعاونی ها را باور داشته باشند تا به تبع آن تولید، افزایش یابد و بیکاری ریشه کن شود.
دبیرکل خانه تعاونگران ایران گفت: از سوی دیگر مسئولان باید از تعاون و تعاونگران حمایت کنند و این حمایت فقط مادی نیست و اغلب معنوی است تا در افراد انگیزه و روحیه فعالیت ایجاد کند.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که بخش دولتی مانعی پیش روی بخش خصوصی و تعاونی ایجاد نکند، بیشترین کمک و حمایت را از این بخش ها انجام داده است.
دبیرکل خانه تعاونگران ایران بر لزوم ایجاد تغییر در نگرش تعاونگران تاکید کرد و گفت: تا زمانی که این تغییر ایجاد نشده و این افراد به خود باوری نرسند، نمی توان انتظار داشت سایر بخش ها اعتماد و باوری به ظرفیت تعاونی ها داشته باشند.
وی خواستار ایجاد تغییر در مدیریت تعاونی ها و خروج از شیوه سنتی شد و اضافه کرد: باید ساختار مدیریتی تعاونی ها تغییر یابد و در کنار مدیران کارشناسان و مشاوران زبده حوزه فعالیت مربوطه قرار گیرند و از سوی دیگر باور لزوم چرخش مدیریت ایجاد شود.
شهریور فعالیت نزدیک 100 هزار تعاونی در کشور را به معنای حضور 500 هزار مدیر خواند و تاکید کرد: این مدیران افرادی هستند که در صورت به روز رسانی دانش و مهارت آنان می توان انقلابی در تولید تعاون و اقتصاد ملی ایجاد کرد.
دبیرکل خانه تعاونگران ایران گفت: تعاونی ها باید به سمت تعالی مدیریت حرکت کنند تا به این طریق بتوانند بهره وری و بازدهی خود را چندین برابر کنند.
وی تداوم روند کنونی بی توجهی به توانمندی تعاونی ها در کشور را زمینه ساز مشکل در این بخش اعلام کرد و افزود: هم اکنون ظرفیت های بسیاری برای بهره گیری از توانمندی تعاونی ها وجود دارد و در صورتی که همگرایی و هم افزایی در این زمینه افزایش یابد، می توان تغییر در وضعیت کنونی این بخش ایجادکرد.
شهریور با بیان اینکه خانه تعاونگران ایران رقیب هیچ دستگاه و نهادی نیست، رسالت آن را سرعت بخشی به روند توسعه بخش تعاون اعلام کرد.
دبیرکل خانه تعاونگران ایران بر لزوم برندسازی در میان تعاونی ها تاکید کرد و ادامه داد: این موضوع در میان تعاونی ها مغفول واقع شده است و از همین رو اجرای طرحی با عنوان 'هر تعاونی یک برند' در دست اجرای خانه تعاونگران ایران قرار دارد.
وی از راه اندازی نمایشگاه مجازی تعاونی ها در کشور و استان زنجان خبر داد و خواستار همکاری تعاونی ها برای حضور در این نمایشگاه شد.
فن بازار تعاون همزمان با هفته تعاون از 13 تا 19 شهریور در مجموعه فرهنگی و تاریخی کارخانه کبریت سابق زنجان برپا شده است.
پیش از این 2 فن بازار آذر سال 95 و 94 در استان زنجان برگزار شده است.
در فن بازار، واحدهای خدماتی، تولیدی و تعاونی محصولات خود را برای یافتن سرمایه گذار و حامی مالی عرضه می کنند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.