علیرضا صادقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زنان خانه دار به دلیل نداشتن آمادگی جسمانی مناسب و کارمندان نیز با توجه به نشستن های طولانی مدت و استفاده ناصحیح از ستون فقرات به کمردرد و دیسک های کمری مبتلا می شوند.
وی یادآوری کرد: این در حالی است که بر خلاق تصور، کارگران ساختمانی به دلیل نوع فعالیت کمتر به دردها و دیسک های کمر مبتلا می شوند، به دلیل آنکه نحوه برداشتن اجسام سنگین و استفاده صحیح از ستون فقرات را فرا گرفته اند.
صادقی افزود: بررسی ها نیز نشان می دهد دومین علت مراجعه مردم به مراکز درمانی به علت دردهای کمری بوده که بیشترین علت آن نیز مربوط به دیسک های کمری و آرتروز ستون فقرات است.
وی بیان کرد: زندگی شهرنشینی و سبک زندگی کنونی بروز بیماری های مختلف از جمله کمردرد و دیسک های کمری را به شدت افزایش داده است.
این روماتولوژیست بیمارستان ولی عصر(ع) استان زنجان ادامه داد: ابتلا به کمر درد و دیسک های کمر به جنس و سن خاصی اختصاص ندارد و در تمامی افراد حتی در کودکان نیز مشاهده می شود.
صادقی بیان کرد: افراد میانسال و افراد مسن نیز مستعد ابتلا به کمردرد و دیسک های کمری هستند و در این میان یادگیری نحوه استفاده از ستون فقرات کمری طی فعالیت رومزه می تواند موجب کاهش بروز دردهای کمری شود.
وی یادآوری کرد: بیماری های مربوط به ستون فقرات کمری از جمله دیسک های کمری فقط علامت مربوط به کمر ندارد بلکه می تواند با حالت گزگز، مور موری، درد در ناحیه ساق، کف و روی پا نیز باشد.
عضو شبکه ملی تحقیقات بیماریهای استخوانی و مفصلی کشور ادامه داد: بر این اساس توصیه می شود، مبتلایان به کمردرد و دیسک های کمری از درمان های خود سرانه اجتناب کنند.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که فرد مبتلا از روشهای غیر علمی جهت درمان درد کمر استفاده کند، ممکن است موجب تشدید آن شده و همچنین زمان مناسب برای درمان را به تاخیر بیندازد.
به گفته صادقی، در صورت تشخیص کمردرد و دیسک های کمری در مراحل اولیه می توان درمان لازم را انجام داد و در مراحل پیشرفته تر درمان ها سخت شده و پاسخ درمانی مناسبی نیز دریافت نمی شود.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی*** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.