علیرضا علیزاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سرقت در حوزه برق در 2 بخش تجهیزات (ترانس یا سیم ها) و انرژی انجام می شود.
به گفته وی، سرقت در استان زنجان نسبت به موارد کشوری پایین تر بوده و سرقت تجهیزات نیز با همکاری نیروی انتظامی کنترل شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: اما کم و بیش این سرقت ها در فصل های مختلف در نقاط خاص شبکه انجام می شود.
علیزاده تاکید کرد: نقاط آلوده به سرقت 2 بخش تجهیزات و انرژی در اطراف شبکه توزیع نیروی برق در مناطق شهری و روستایی استان زنجان شناسایی شده است.
وی اظهارکرد: سرقت تجهیزات برق علاوه بر خسارت های مالی در استمرار خدمات رسانی در آن مقطع خاص از شبکه موجب ایجاد اختلال شده و شاید عده ای از مشترکان مدت یک تا 2 روز در تامین برق با مشکل مواجه شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه شاید سیم های مسی برای سارقان جذبه خاص خود را دارد، گفت: به حتم کابل های خودنگهدار روکش دار و درهم تنیده آلومینیومی سرقت را ناممکن خواهد کرد.
علیزاده تاکید کرد: مناطق روستایی که جمعیت آن کم و برخی مناطقی که آلوده به سرقت است شناسایی شده و کابل های خودنگهدار جایگزین سیم های مسی می شود.
وی به سرقت انرژی اشاره کرد و افزود: در برخی از مناطق شهری افراد سیم اندازی و یا مبادرت به دستکاری در کنتور برق می کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: برای کنترل این موضوع اکیپ های مخصوص جمع آوری این سیم های غیرمجاز فعال و با اخذ خسارت به طور مستمر شبکه را رصد و پیگیر هستند.
علیزاده با بیان اینکه در هر 2 سرقت تجهیزات و انرژی مشترکان دچار خسارت می شوند، سیم اندازی نیز خسارت هایی را در تجهیزات داخل منازل مشترکان به وجود می آورد.
وی خاطرنشان کرد: مشترکانی که اقدام به دست کاری کنتور برق می کنند و آلوده به سرقت انرژی هستند کنتورهای دیجیتالی جایگزین کنتورهای مکانیکی شده و سرقت این نیرو امکانپذیر نخواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: طی پنج ماهه گذشته از سالجاری پنج هزار مشترک این استان اقدام به سیم اندازی و دست کاری کنتور کرده بودند که جمع آوری شد.
به گزارش ایرنا، شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نزدیک به 410 هزار مشترک دارد که 330 هزار مشترک خانگی، 45 هزار تجاری، 13 هزار و 500 اداری و عمومی، هفت هزار و 500 کشاورزی و سه هزار مشترک صنعتی است.
بیش از 51 درصد انرژی برق این استان در مراکز صنعتی مورد استفاده قرار گرفته و به منظور توسعه منطقه و اشتغال تبدیل به ارزش افزوده می شود.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.