به گزارش ایرنا، سید مرتضی موسویان روز شنبه در حاشیه آیین گشایش نخستین مرکز شتاب دهنده فرهنگی دیجیتال کشور در زنجان در جمع خبرنگاران از راه اندازی هشت مرکز شتاب دهنده فرهنگی دیجیتال در سطح کشور طی سال جاری خبر داد و افزود: یکهزار و 600 شغل مستقیم در نتیجه فعالیت این مراکز ایجاد می شود.
وی به تمهیداتی همچون ارائه آموزش های لازم و تدوین قوانین منعطف برای افراد حقیقی جهت شروع کسب و کارهای دیجیتال اشاره کرد و ادامه داد: انتظار می رود با تمهیدات در نظر گرفته شده، 2 هزار شغل نیز در این بخش ایجاد شود.
موسویان با بیان اینکه تاکنون 600 نفر در کشور برای راه اندازی کسب و کارهای دیجیتال ثبت نام کرده اند، اظهار کرد: کلاس هایی برای ارائه آموزش های لازم به این افراد تدارک دیده شده است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آماده سازی سند شبکه ملی فرهنگ اشاره کرد و گفت: امیدواریم این سند که به عنوان لایه محتوایی شبکه ملی اطلاعات مطرح است ، در شورای عالی فضای مجازی به تصویب برسد.
وی به ضرورت اخذ نشان شامد (شناسه الکترونیکی ثبت ملی محتوای دیجیتال) تاکید کرد و افزود: رعایت نشان شامد باعث می شود تا فضای مجازی مفید، سالم و ایمن داشته باشیم چرا که قتی کسی برای محتوای خود، نشان شامد می گیرد، تایید می کند تا 16 بند ضابطه محتوایی را رعایت کند.
موسویان به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی جهت استفاده از محتواهای دارای نشان اشاره و تصریح کرد: در کشورهای دیگر نشان دار کردن محتواها یک اصل است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اخذ نشان 'شامد' لازمه ایجاد نظم در فضای مجازی است، گفت: افراد می توانند برای گرفتن این نشان از طریق سامانه http://samandehi.ir/ اقدام کنند.
به گزارش ایرنا ، مراکز شتاب دهنده فرهنگی دیجیتال به کسانی که می خواهند کسب و کارهای دیجیتال راه اندازی کنند ، آموزش ها و مهارت های لازم را ارائه می کنند تا افراد فرآیند ایده به محصول را طی کنند.
7312/8068
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.