علی اصغر مونسان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اشیای بسیار گران بها و فاخری در موزه های زنجان وجود دارد و این موضوع موجب افتخار و خوشحالی است.
وی یادآورشد: موزه های کشور نشان دهنده هویت غنی ماست و می توان این آثار را به کشورها و گردشگران خارجی نشان داد و به نمایش گذاشت.
مونسان اظهار کرد: این موزه ها و آثار موجود در آنها نشان دهنده قدمت کشور و فرهنگ ایرانی است و نقش آنان را در تاریخ نشان می دهد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: قدمت برخی اشیای موجود در این موزه ها به هفت تا هشت هزار سال می رسد و اقلام بسیار فاخری محسوب می شوند که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرند.
وی خاطر نشان کرد: بودجه دولتی کافی نیست و به نقطه ای رسیده است که تمامی آن صرف هزینه های جاری و حقوق و دستمزد کارکنان می شود.
مونسان ادامه داد: این موزه ها علاوه بر اینکه متعلق به کل کشور ایران است، باید برای هر شهری اهمیت بسیاری داشته و موضوعی مهمتر از حفاظت از این موزه ها برای مدیریت شهری وجود نداشته باشد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: بسیاری از ماموریت های فرهنگی، حفظ آثار و تملک بناهای با ارزش می تواند با مدیریت شهری ساماندهی و اجرا شود.
وی تصریح کرد: ایران به لحاظ هزینه متاسفانه دچار کمبود و به لحاظ این همه آثار تاریخی ثبت شده خوشبختانه بسیار غنی است.
مونسان تاکید کرد: 32 هزار آثار فرهنگی و تاریخی ثبت شده در ایران وجود دارد و بودجه در اختیار دولت میان تمام این آثار توزیع می شود.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: همه شهرها و مناطق هویت تاریخی و فرهنگی دارند و دولت حریف این میزان هزینه نمی شود.
وی افزود: باید خود مردم، شوراهای شهر و شهرداری ها این فضاها و بناها را حفاظت و ساماندهی کنند تا در ثمره آن مراکز تفریحی و گردشگری شکل بگیرد و با افزایش میزان گردشگر شهرداری ها از آن کسب درآمد کنند.
مونسان به مناسبت هفته دولت، برای بهره برداری از پروژه های اقتصادی و عمرانی به زنجان سفر کرده است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
3001/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.