یوسف رضاپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود یکهزار و 400 حلقه چاه مجازی که برداشت بیش از میزان مشخص شده در پروانه بهره برداری دارند، شناسایی شده است.
به گفته وی، در استان زنجان سالانه 464 میلیون مترمکعب اضافه برداشت از طریق چاه های غیر مجاز و مجاز انجام می شود.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: 312 میلیون مترمکعب آب از چاه های غیرمجاز و 152 میلیون مترمکعب دیگر نیز از چاه های مجاز اضافه برداشت می شود.
رضاپور، کل منابع آبی این استان را یک میلیارد و 875 میلیون مترمکعب اعلام کرد و یادآورشد: از این میزان 504 میلیون مترمکعب آب های سطحی و یک میلیارد و 371 میلیون مترمکعب نیز آب های زیرزمینی شامل چاه ها، قنات و چشمه هاست.
وی تاکید کرد: برای تعادل بخشی بین برداشت و استفاده از آب تا پایان سال گذشته 2 هزار و 564 حلقه چاه در استان زنجان مسدود شد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: 832 حلقه چاه غیرمجاز نیز تا تعیین تکلیف نهایی از سوی مراجع قضایی این استان پلمپ شده است.
رضاپور ادامه داد: از نیمه دوم سال گذشته پلمپ چاه های غیرمجاز تا تعیین تکلیف نهایی از سوی مراجع قضایی انجام می شود، قبل از این تا صدور حکم قضایی مجوز انسداد چاه های غیرمجاز وجود نداشت.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با پلمپ چاه های غیرمجاز در این استان تا زمان صدور حکم نهایی هیچ برداشت آبی از این چاه ها انجام نمی شود.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: علاوه بر مسدود کردن چاه های غیرمجاز استان به منظور مدیریت بحران آب، یکهزار و 735 حلقه چاه را مجهز به کنتور هوشمند و حجمی شده است.
رضاپور اظهارکرد: زمانی که برداشت آب بیش از میزان پروانه کنتور باشد، کنتور به صورا اتوماتیک خاموش شده و عمل نمی کند.
به گزارش ایرنا 287 میلیون لیتر در شبانه روز هدر رفت آب وجود دارد که این میزان در سایر کشورها 150 میلیون لیتر است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده : رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.