به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح شرکت ملات خشک زنجان با بیان اینکه در سطح استان یک هزار و 477 جواز تاسیس واحدهای صنعتی و معدنی صادر شده است، افزود: ایجاد 55 هزار و 131 شغل برای این میزان جواز تاسیس پیش بینی شده بود که البته این دستاوردها حاصل تلاش تمامی مدیران قبلی استان است.
وی با بیان اینکه یک هزار و 352 پروانه بهره برداری صنعتی در استان صادر شده است، افزود: در سال جاری حجم سرمایه گذاری انجام شده در بخش صنعت و معدن استان 56 هزار میلیارد ریال برآورد شده است که این میزان در سال 92 به میزان 25 هزار میلیارد ریال بود.
استاندار زنجان گفت: با توجه به میزان پروانه های بهره برداری صنعتی صادر شده، رتبه کشوری استان در صنعت از 18 به 13 ارتقاء پیدا کرد و از این رو وضعیت صادرات استان نیز با روند رو به رشدی همراه بوده و جهش قابل توجهی داشت.
درویش امیری به برنامه های دولت در استان جهت حمایت از تولید اشاره کرد و افزود: برخی صنایع استان که در سال 92 زمین گیر شده بودند، با اجرای طرح رونق اقتصادی فعال شدند و در همین راستا چهار هزار و 430 میلیارد ریال سهم استان از تسهیلات طرح رونق کشور بود که استان زنجان موفق به جذب پنج هزار و 700 میلیارد ریال برای رونق واحدهای تولیدی کوچک و متوسط شد.
استاندار زنجان اظهار کرد: سال گذشته در جهت حمایت از تولید، 350 میلیارد ریال از جرایم مالیاتی واحدهای تولیدی به صورت کامل بخشوده شد و همچنین 2 هزار و 660 میلیارد ریال از بدهی واحدها نیز تقسیط شد.
به گزارش ایرنا، شامگاه چهارشنبه با حضور معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، شرکت ملات خشک زنجان به مرحله بهره برداری رسید.
این مجموعه، تولیده کننده انواع ملات های پایه سیمانی و اندودهای پایه گچی است که آماده سازی آن بسیار راحت است و فقط با افزودن میزان مشخصی از آب، آماده مصرف می شود.
به گفته مدیرعامل شرکت ملات خشک زنجان، این شرکت با فعالیت خود، زمینه اشتغال 50 نفر را به صورت مستقیم و حدود 200 نفر به طور غیر مستقیم فراهم کرده است.
همچنین همزمان با آخرین روز هفته دولت، با حضور معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، کارخانه سه هزار و و 300 تنی شمش روی پردازان ایرانیان نیز در زنجان افتتاح شد.
این کارخانه با سرمایه گذاری مشترک ایران و ترکیه تاسیس شده است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.