به گزارش ایرنا ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران به برگزاری پنجمین جشنواره موسیقی استانی آوای امید در زنجان از 10 شهریور جاری اشاره کرد و افزود: امسال 270 اثر در بخش تک نوازی و 27 گروه در بخش گروه نوازی در جشنواره شرکت کردند که این میزان شرکت کننده در جای خود بی نظیر است.
ناصر مقدم با بیان اینکه بیشتر شرکت کنندگان در بخش موسیقی سنتی جشنواره شرکت دارند، ادامه داد: این امر حاکی از این است که هنرمندان استان بیشتر به موسیقی سنتی گرایش دارند.
وی در پاسخ به سوأل یکی از خبرنگاران پیرامون بازبینی نشدن برخی از آثار شرکت کننده در پنجمین جشنواره موسیقی استانی آوای امید، اظهار کرد: این امر می تواند یک نوع حمایت از هنر جویان و تشویق آنان قلمداد شود چرا که زمینه حضور همه شرکت کنندگان در جشنواره را فراهم می کند.
وی یادآور شد: آیین اختتامیه پنجمین جشنواره موسیقی استانی آوای امید، هفدهم شهریور جاری در سالن هلال زنجان برگزار می شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به برگزاری بیست و نهمین جشنواره تئاتر این استان از 20 شهریور جاری به مدت سه روز در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان اشاره کرد و گفت: 9 نمایش از ١٧ اثر شرکت‌کننده در بیست و نهمین جشنواره تئاتر این استان در مرحله بازبینی، جواز حضور در مرحله نهایی جشنواره را کسب کردند.
مقدم از برگزاری آیین اختتامیه دومین جشنواره فیلم و عکس ارزش مصادف با روز سینما در زنجان خبر داد و افزود: سال گذشته این جشنواره به صورت ملی برگزار شد ولی در سال جاری برای تقویت ظرفیت هنرمندان سطح استان زنجان، این جشنواره در سطح استانی برگزار می شود.
وی اظهار کرد: در بخش فیلم کوتاه، 155 اثر، در بخش عکس، 185 اثر و در بخش مجموعه عکس، هشت اثر به دومین جشنواره فیلم و عکس ارزش ارسال شد.
به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، هدف از برگزاری جشنواره فیلم و عکس ارزش را اشاعه و ترویج ارزش ها و مفاهیم والای دینی و ملی، توسعه و گسترش تولید فیلم های کوتاه کاربردی و ارج نهادن به خلاقیت و استعدادهای هنرمندان جوان است.

** همه باید کمک کنیم تا برگزاری جشنواره های فرهنگی در استان تداوم داشته باشد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به برخی موارد مطرح شده پیرامون سومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های استان اشاره کرد و گفت: بررسی اولیه آثار شرکت کننده در این جشنواره توسط اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات استان به منظور تطبیق آثار بارگذاری شده در سامانه جشنواره با آثار دریافتی چاپی بوده و اعمال نظری در خصوص آثار ارسال شده صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه اگر به داوری در جشنواره ها و رقابت ها خدشه وارد کنیم، دیگر سنگ روی سنگ بنا نمی شود، تصریح کرد: باید سعی کنیم برنامه هایی همچون جشنواره های فرهنگی تداوم داشته باشد.
وی افزود: در جشنواره مطبوعات حقی از کسی ضایع نشد، هر چند در اجرای برنامه اختتامیه، نقایصی وجود داشت.
مقدم تصریح کرد: شخصیت هایی همچون دکتر محمد مهدی فرقانی از اساتید مسلم حوزه رسانه در کشور است و چنین شخصیت هایی سوابق ارزشمند خود را فدای مسائلی مثل برنده شدن یا نشدن فرد خاصی در یک جشنواره نمی کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: سومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های استان به لحاظ شکلی مطابق همان فراخوان منتشر شده برگزار شد هر چند از لحاظ اجرایی طبیعی است که ایراداتی داشته باشد.
7312/8068
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.